نروژ از ادامه مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلا در روزهای آینده خبر داد

وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد، دولت ونزوئلا و مخالفانش قرار است به مذاکراتشان در مورد حل بن‌بست سیاسی در این کشور حوزه آمریکای لاتین ادامه دهند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه نروژ در بیانیه‌ای گفت: هر دو طرف یعنی دولت ونزوئلا و مخالفان آن به جست‌وجو برای راه‌حل بحران این کشور از طریق مذاکراتی که با میانجی‌گری نروژ در در جزیره باربادوس برگزار شده، ادامه خواهند داد.

در این بیانیه تصریح شد: طرفین این مذاکرات بر تمایلشان برای پیشرفت در فرآیند یافتن راه‌حلی اساسی و مورد توافق آنها و با محوریت آسایش مردم ونزوئلا تاکید کرده‌اند.

این بیانیه چند روز بعد از آن منتشر می‌شود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و ویلبر راس، وزیر بازرگانی این کشور به عنوان نمایندگان آمریکا به منظور شرکت در کنفرانسی با موضوع بحران ونزوئلا به تاریخ ۶ اوت در شهر لیما پایتخت کشور پرو تعیین شدند.

این کنفرانس قرار است با شرکت نمایندگان بیش از ۵۰ کشور جهان که خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور به جای مادورو به رسمیت شناخته‌اند برگزار شود.

آن طور که اعلام شده، سازمان‌دهندگان این کنفرانس از روسیه، کوبا و ترکیه هم که حامی مادورو هستند برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آوردند اما این کشورها این دعوت را رد کردند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا ادعا کرد: بولتون قصد دارد در این کنفرانس در خصوص گام‌های بعدی آمریکا در قبال بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا صحبت کند و ویلبر راس نیز به شرح برنامه در نظر گرفته شده از سوی آمریکا برای "بازسازی ونزوئلا در دوران بعد از مادورو" بپردازد.

این مقام مدعی شد، اگر مادورو در دو هفته آینده طرح خروجش را قبول نکند آمریکا "فشارهای غلبه‌ناپذیر" بر او به منظور واگذاری قدرت اعمال خواهد کرد.

او از بیان جزئیات خاص درباره این فشارها خودداری کرد.

مخالفان دولت مادورو طی دورهای قبلی مذاکراتشان با نمایندگان دولت ونزوئلا خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در ونزوئلا شده بودند.

اما مادورو با هر گونه درخواست برای کنار رفتن از قدرت مخالفت کرده و مخالفانش را متهم به دامن زدن به خشونت در ونزوئلا کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.