مادورو: تهدید ترامپ برای محاصره ونزوئلا را رد می‌کنیم

رئیس جمهور ونزوئلا با ابراز محکومیت و انزجار نسبت به اظهارات دونالد ترامپ در خصوص تهدید ونزوئلا به اعمال محاصره و "قرنطینه"، تاکید کرد آبها و دریاهای اطراف کشورش "آزاد و مستقل" باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرآنی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی ونزوئلا را به اعمال محاصره یا طبق گفته‌ خودش "قرنطینه" تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی مطرح شدن این تهدید از سوی ترامپ، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که از ساموئل مونکادا، سفیر کشورش در سازمان ملل خواسته تا برای محکوم کردن این تهدید "غیرقانونی" دونالد ترامپ علیه ونزوئلا از طریق شورای امنیت این سازمان اقدام کند.

مادورو در یک سخنرانی که از تلویزیون ونزوئلا پخش شد گفت: تمامی ونزوئلایی ها اعم از نظامی و غیرنظامی به صورت متحد این اظهارات دونالد ترامپ در مورد اعمال قرنطینه فرضی و محاصره فرضی علیه ونزوئلا را رد و انکار می‌کنند. چرا او این گونه تهدید به محاصره می‌کند؟ این کار آشکارا غیرقانونی است.

این در حالی است که آمریکا تا پیش از این نیز انواع تحریمها و فشارهای اقتصادی را علیه ونزوئلا اعمال کرده تا نیکولاس مادورو،‌ رئیس جمهور قانونی این کشور را وادار به کناره‌گیری کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری، اظهار کرد که درخصوص ونزوئلا، محاصره یا قرنطینه این کشور را در نظر دارد هر چند که درباره زمان یا چگونگی اعمال این محاصره صحبت نکرد.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا با توجه به حضور برخی کشورها مانند چین در امور ونزوئلا چنین اقدامی را در نظر دارد، گفت: بله، به این موضوع فکر می‌کنم.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.