پیام تسلیت بشار اسد برای درگذشت السبسی

وزارت خارجه تونس اعلام کرد که رئیس جمهوری سوریه در پیامی درگذشت "باجی قاید السبسی" رئیس جمهوری تازه درگذشته تونس را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه تونس اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در پیامی ضمن عرض تسلیت به دولت و ملت تونس برای درگذشت باجی قاید السبسی، اعلام کرده است: با اندوه بسیار از خبر درگذشت محمد باجی قاید السبسی، رئیس جمهور تونس که زندگی خود را صرف کار ملی و خدمت به کشورش کرد، مطلع شدم و درگذشت او را تسلیت می‌گویم.

ریاست جمهوری تونس روز پنجشنبه (سوم مرداد ماه) اعلام کرد که باجی قاید سبسی، رئیس جمهور ۹۳ ساله تونس که مسن‌ترین رئیس جمهور جهان بود، پس از انتقال به بیمارستان نظامی تونس در پی وخامت اوضاع جسمانی‌اش درگذشت.

در ۲۷ ژوئیه تشییع جنازه رئیس جمهور فقید تونس در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. پیکر وی از کاخ قرطاج در حومه پایتخت به قبرستان "جلاز" منتقل و دفن شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه تونس اعلام کرد که فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان و آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور نیز پیام‌های تسلیتی را برای درگذشت السبسی ارسال کردند.

رئیس جمهوری آلمان در پیام تسلیت خود اعلام کرد: تونس یک دولتمرد بزرگ را که سال‌های طولانی‌ از زندگی‌ خود را وقف توسعه سیاسی کشورش کرد و پایه و اساسی محوری برای کشورش ایجاد نمود و نقش تعیین کننده‌ای در تحول دموکراتیک و اجتماعی در تونس داشت، از دست داد.

صدر اعظم آلمان نیز در پیام خود نوشت: السبسی دولتمردی بود که در افکار و عملکردهایش مسئولانه رفتار می‌کرد و به طور قاطع به عنوان نخست وزیر، رهبر حزب و اخیرا به عنوان رئیس جمهور، تونس را به سمت تغییرات دموکراتیک پیش برد و وی طرف کارآمد و شجاعی در مسیر دموکراسی بود.

محمد باجی قائد السبسی حقوق دان، سیاست‌مدار و رئیس جمهور تونس بود. وی از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۶ وزیر امور خارجه تونس و از ۲۷ فوریه ۲۰۱۱ تا ۲۴ دسامبر ۲۰۱۱ متصدی پست نخست وزیری این کشور بود. او پایه‌گذار حزب سیاسی «حرکة نداء تونس» بود و در انتخابات ریاست جمهوری تونس در سال ۲۰۱۴ که نخستین همه پرسی پس از انقلاب تونس (۲۰۱۰–۲۰۱۱) بود، به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.