ارائه 126 هزار خدمات درمانی به زائران خانه خدا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد تقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملکرد مراکز درمانی هلال‌احمر در حج در مدینه از ۱۷ تیر ماه و ابتدای عملیات درمانی حج در مکه از ۲۱ تیر ماه تا پایان روز یکشنبه ۶ مرداد، گفت: ۱۲۶ هزار و ۴۱۸ مورد انواع خدمات درمانی به زائران در مدینه و مکه ارائه شده که ۳۷۱ مورد آن دریافت خدمات بستری بوده است.

وی گفت: بر این اساس مجموع خدمات ارائه شده اعم از بستری، پاراکلینیک، پرستاری، مددکاری و امداد و انتقال در بیمارستان هلال‌احمر در مکه از ۲۱ تیر تا پایان ۶ مرداد، ۹۰ هزار و ۸۹۹ مورد و در مراکز درمانی مدینه  از ۱۷ تیر تا پایان ۵ مرداد، ۳۵ هزار و ۵۱۹ مورد بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر بیان داشت: تا پایان روز یکشنبه ۶ مرداد، در مجموع ۹۰ هزار و ۸۹۹  مورد خدمات درمانی در مکه ارائه شده است که از این میان ۳۷۲ مورد خدمات بستری و ۵ هزار و ۱۷۳ مورد خدمات پاراکلینیکی در مکه بوده است.

حلی ساز با اشاره به بستری ۳۲ زائر در بیمارستان هلال احمر و بستری ۱۱ زائر در بیمارستان‌های سعودی، افزود: به علاوه در بیمارستان و مراکز درمانی مکه و مدینه در مجموع ۷۱ هزار و ۷۷۶ مورد ویزیت در مطب‌ها و مجموعه‌های درمانی، ۶ هزار و ۵۶۷ مورد ویزیت تخصصی،1875 مورد خدمات مددکاری، امداد و انتقال و ۱۶ هزار و ۶۴۲ مورد خدمات پرستاری ارائه شده است.

وی گفت: در این مدت در مراکز درمانی مکه و مدینه در مجموع ۳۲ هزار و ۱۱۰ مورد خدمات نسخ داروخانه ای به زائران ارائه شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.