پاسخ امیر حاتمی به سوال یک نماینده مجلس در خصوص انتشار یک فیلم امنیتی

به گزارش خبرنگار گروه پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی عصر امروز مجلس در پاسخ به سوال علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: من در کمیسیون هم که خدمت دوستان رسیدم عرض کردم که طبق آیین داخلی مجلس هر نماینده‌ای می‌تواند از وزیر مسئول در مورد وظایفش سوال بپرسد. وظایف وزارت دفاع مشخص است و این وزارتخانه وظیفه‌ای در امور اطلاعاتی و امنیتی نیروهای مسلح به طور مستقیم ندارد و موضوع مطرح شده با ابهام قانونی مواجه بود.

وی افزود: این سوال به دستگاه‌های مختلف ارتباط دارد که هر کدام به جای خود می‌تواند مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ اما بنده در حدی که مقدور بود ورود کردم و نکاتی عرض می‌کنم.

امیر حاتمی گفت: موضوع سوال در مورد اقدام یکی از نمایندگان در مورد نمایش فیلمی در مجلس است. طبق قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، رسیدگی به گزارش‌ها و شکایت‌های مربوط به حوزه نظارت بر رفتار نمایندگان است و در صلاحیت وزارت دفاع نیست.

وزیر دفاع عنوان کرد: با توجه به اینکه فیلم منسوب به سپاه شده بود از سازمان اطلاعات سپاه پرسیدم که پاسخ مکتوب دادند که آن پاسخ را به کمیسیون امنیت ملی دادم و اکنون هم به هیات رئیسه مجلس می‌دهم. سپاه اعلام کرده فیلم نمایش داده شده در صحن علنی فاقد سندیت و اعتبار رسمی است و انتشار و انتساب آن به سپاه غیرمسئولانه است. فیلم انتشار شده در کمیسیون مربوط به پرونده‌های امینتی است و پرونده وی در قوه قضائیه بررسی شده و حکم در حال اجراست. 

وی همچنین عنوان کرد: در شرایط حساسی که در آن قرار داریم و اقدامات خصمانه علیه مردم ایران صورت می‌گیرد و تحریم‌های ظالمانه‌ای اعمال می‌شود، تلاش ما بر حفظ و اعتلای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

امیر حاتمی تاکید کرد: همه نمایندگان از تلاش نیروهای مسلح حمایت کرده‌اند و بنده از این حمایت تشکر می‌کنم. انتظار دارم به عنوان سرباز ملت عزیز ایران، ضمن استمرار این حمایت و پشتیبانی از ما اجرای امور دفاعی را مطالبه بفرمایید و ما با تمام قوا این مسئولیت را انجام می‌دهیم. امیدواریم نمایندگان موارد مشابه این سوال را از ساز و کار دیگری پیگیری کنند.  البته ما آمادگی داریم با هماهنگی با همه ارکان نیروهای مسلح و با مسئولان مجلس و کمیسیون‌ها، در خدمت نمایندگان باشیم.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.