نبیه بری: وضعیت پناهجویان فلسطینی مثل قبل می‌شود

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه تصمیم‌ اتخاذ شده درباره کارگران فسطینی دیگر تمام شد، تاکید کرد: وضعیت پناهجویان فلسطینی مثل قبل خواهد شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: وضعیت پناهجویان فلسطینی به وضعیت قبل باز خواهد گشت و تصمیم‌گیری درباره کارگران فسطینی پایان یافت.

طرح وزارت کار لبنان برای مقابله با کارگران خارجی غیرقانونی پناهجویان فلسطینی مقیم لبنان را برآشفته و آنها این تصمیم را علیه خود قلمداد کرده و با برگزاری تظاهرات و بستن ورودی‌های اردوگاه‌ها با استفاده از لاستیک‌های شعله‌ور مخالفت خود را اعلام کردند.

جنبش حماس لبنان نیز با اقدامات وزارت کار این کشور مخالفت کرده و آنها را سیاست "قتل تدریجی" خواند و توقف فوری اجرای تمامی دستورات برای تعطیلی نهادهای فلسطینی‌ها و ممانعت از کار آنها را خواستار شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد، تصمیم وزارت کار لبنان درباره پناهجویان فلسطینی با قوانین بین‌المللی در تضاد است و این تصمیم هرگز به هدف مقابله با اسکان کمک نخواهد کرد.

اما کمیل ابوسلیمان، وزیر کار لبنان تاکید کرد: طرح وزارت کار برای مقابله با کارگران خارجی غیرقانونی، نه فلسطینی‌ها و نه ارتباط آن با معامله قرن و نه حتی نظریه توطئه‌ها را هدف قرار نداده است، این طرح چند ماه قبل در چارچوب اجرای قانون کار تدوین شد و هدف از آن شخص خاصی نبود بلکه این قانون برای همه اجرا می‌شود.

در این راستا سمیر جعجع،‌ رئیس حزب القوات البنانیه اظهار کرد:‌ تحرکاتی که در برخی اردوگاه‌های فلسطینی انجام می‌گیرند هیچ ارتباطی با تصمیم وزیر کار و در کنار آن وضعیت کارگران فلسطینی ندارند.

وی ادعا کرد: وزیر کار وضعیت کارگران و کارفرمایان فلسطینی را طبق قوانین مخصوص آنها در لبنان در نظر گرفته و به آنها تمام تسهیلات ممکن را داده است. اعتراضات و تحرکات در اردوگاه‌ها صرفا سیاسی هستند زیرا بعضی از گروه‌های فلسطینی نظیر حماس یا گروه‌های لبنانی مثل حزب‌الله لبنان تصمیم وزیر کار را برعکس نشان می‌دهند و هدف‌شان جذب مردم به مناقشه کنونی بین حماس و هم‌پیمانان‌شان از یک سو و تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی دیگر است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.