واکنش آمریکا و قطر به قتل دیپلمات ترکیه در اربیل/ اردوغان تهدید کرد، پاسخ می‌دهد

رجب طیب اردوغان، سفارت آمریکا در عراق و نیز کشور قطر قتل معاون سرکنسولگر ترکیه در حمله‌ای مسلحانه و تیراندازی در اقلیم کردستان عرق را محکوم کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت ارم نیوز، این سفارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، هیئت آمریکا در بغداد حمله علیه کارمندان کنسولگری ترکیه در شهر اربیل را محکوم و همبستگی خود را با تلاش‌ها برای حفاظت از جان دیپلمات‌های خارجی و هیئت‌های دیپلمات در عراق اعلام می‌کند.

در حمله مسلحانه‌ای که روز چهارشنبه علیه رستورانی در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق انجام شد، یک دیپلمات ترکیه و دو تن از همراهانش کشته و تعداد دیگری زخمی شدند.

برخی منابع امنیتی در اربیل اعلام کردند، این حمله زمانی که این دیپلمات ترکیه و همراهانش در خل رستوران مشغول غذا خوردن بودند، انجام شد و گروهی مسلح ناشناس شروع به تیراندازی به سوی آنها کردند.

قطر نیز ضمن محکوم کردن این حمله خواستار انجام تحقیقات فوری و تعقیب عوامل این حمله شد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد،‌ دوحه با شدیدترین عبارت‌ها این حمله را محکوم می‌کند و بر لزوم گشودن تحقیقی فوری در این زمینه و تحت پیگرد قرار دادن عوامل این قتل تاکید دارد.

وزرات خارجه عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد علی الحکیم، وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه در تماسی تلفنی با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود ضمن عرض تسلیت به او، تاکید کرد که این اقدام مجرمانه هرگز تاثیری بر شکل روابط بغداد-آنکارا نخواهد گذاشت.

الحکیم در این تماس تلفنی تاکید کرد، وزارت خارجه با مسؤولان مربوطه در عراق برای تحقیق در این پرونده و کشف دلایل چنین قتلی و تمامی ابعاد آن هماهنگی می‌کند.

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه نیز حمله به کارمندان کنسولگری ترکیه را محکوم کرد.

وی توییت کرد: ما این حمله شنیع را محکوم می‌کنیم و به این "شهید" رحمت می‌فرستیم.

اردوغان تاکید کرد: با مقامات عراق و مسؤولان محلی برای شناسایی فوری عاملان این قتل در تماس هستیم.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.