پیام سیسی به رئیس‌جمهوری سودان جنوبی/ مصر به دنبال سرمایه‌گذاری در این کشور آفریقایی

رئیس سازمان اطلاعات مصر در سفر خود به سودان جنوبی حامل پیام رئیس جمهوری کشورش برای همتای سودانی‌اش بود، همچنین سرمایه‌گذاران مصری به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سودان جنوبی هستند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر سفری فوری به سودان جنوبی داشت و در آنجا با سالوا کر، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

عباس کامل در این سفر پیام عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را که در آن به موضوعات مشترک دو کشور و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه پرداخته بود، به سالواکر تحویل داد.

همچنین عباس کامل در این سفر با همتای خود در سودان جنوبی دیدار کرده و مذاکرات دوجانبه‌ای درباره تقویت روابط امنیتی دو کشور انجام گرفت.

این مسؤول اطلاعاتی مصر در دیدارهایی که در جوبا داشت، به بررسی آخرین تحولات سیاسی سودان جنوبی پرداخت و به تاکیدهای سیسی بر ادامه نقش‌آفرینی قاهره در حمایت از ثبات اوضاع منطقه و به طور ویژه سودان جنوبی در چارچوب نقش محوری مصر در سطح منطقه و نیز ریاست فعلی این کشور در اتحادیه آفریقا اشاره و تاکید کرد: این سفر به منزله تداوم نقش مصر در تقویت همکاری‌های دوجانبه و کمک‌رسانی‌ها و حمایت‌های فنی از سودان جنوبی است که نقش بسزایی در پیشبرد روند توسعه دارند.

توت جلواک، مشاور مسایل امنیتی سالوا کر اواخر ژوئن گذشته در سفری که به قاهره داشت، حامل پیام سالوا کر برای سیسی بود.

انجمن تجار مصر نیز از تمایل دولت سودان جنوبی به تقویت همکاری‌های اقتصادی، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت و مشارکت در بخش خصوصی مصر خبر داد.

این انجمن در بیانیه‌ای به زمینه‌های سرمایه‌گذاری در سودان جنوبی از جمله کاشت پنبه و نساجی، پرورش ماهی، دامداری، دارو و تجهیزات پزشکی، تولید چرم، لبنیات، میوه و سبزیجات، کارگاه‌های تولید شکر، ساخت هتل و توسعه گردشگری پرداخت.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.