تعطیل شدن مراکز یک سازمان امدادرسان سوئدی در شرق افغانستان با اخطار طالبان

یک سازمان امدادرسان غیردولتی سوئدی در افغانستان اعلام کرد، گروه طالبان اقدام به تعطیل کردن ۴۲ مورد از تاسیسات خدمات بهداشت و درمان تحت مدیریت این سازمان در ولایت میدان وردک واقع در شرق افغانستان کرده است.

به گزارش خبرآنی، پرویز احمد فیضی، مدیر ارتباطات در این سازمان موسوم به "کمیته سوئد برای افغانستان" امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، مراکز تحت مدیریت این سازمان بعد از آن بسته شدند که نیروهای امنیتی افغانستان چند روز پیش به یک کلینیک سازمان در منطقه دایمیرداد یورش بردند. این سربازان در تلاش برای تعقیب شبه نظامیان طالبان این یورش را انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کمیته گفته است که در جریان این حمله دو تن از کارمندانش شامل یک نگهبان و یک کارمند آزمایشگاه و دو نفر دیگر کشته شدند و یک نفر پنجم نیز ناپدید شده است.

شبه‌نظامیان طالبان ظاهرا با کارمندان این سازمان غیردولتی تماس گرفته و به آنها دستور داده‌اند که مراکزشان را در ولایت میدان وردک تعطیل کنند. فیضی خاطر نشان کرد که تعطیل کردن این مراکز بر خدمات بهداشت و درمانی که به حدود ۶۰۰۰ بیمار به ویژه زنان و کودکان ارائه می دهند تاثیر منفی می گذارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تعطیل شدن این تاسیسات را تایید کرد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.