استقبال مقامات سه گانه عراق از همکاری با دولت جدید اربیل

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با مسؤولان دولت مرکزی عراق بر آمادگی اربیل برای حل تمامی مشکلات موجود تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالمهدی در دفتر خود میزبان مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه او بود.

بارزانی در این دیدار به تمایل خود برای سفر به بغداد به عنوان اولین مقصد پس از انتصاب به عنوان نخست وزیر اشاره و تاکید کرد، اربیل برای اقدام مشترک و همکاری و تقویت روابط مثبت با دولت مرکزی و حل تمامی مشکلات موجود طبق قانون اساسی آماده است.

عبدالمهدی نیز در این دیدار تاکید کرد: دولت مرکزی از همکاری و توافق با دولت اربیل و دیگر دولت‌های محلی برای تقویت همکاری‌ها و حل تمامی مشکلات طبق قانون اساسی و در راستای منافع مردم عراق و حفظ وحدت کشور استقبال می‌کند.

همچنین نخست وزیر عراق در کنفرانس هفتگی خود اعلام کرد، در ماه جاری شاهد نتایج ساماندهی ارتباط حشد شعبی با نیروهای امنیتی خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه گروه‌های حشد شعبی بر پایبندی خود به دستورات ویژه دولت در زمینه ادغام با نیروهای امنیتی و ارتش عراق تاکید کردند، گفت: ما برای پایان دادن به این مساله تلاش می‌کنیم.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز در دفتر خود میزبان بارزانی و هیئت همراهش بود.

الحلبوسی در این دیدار گفت: نیت صادقانه‌ای در پارلمان برای تعیین راه‌حل‌هایی برای تمامی اختلاف نظرها وجود دارد و پارلمان عراق مطابق با آنچه در قانون اساسی آمده حمایت سیاسی و قانونی لازم برای آن را فراهم خواهد کرد.

او با تاکید بر حمایت و پشتیبانی خود برای نزدیک‌سازی نظرات و حل تمامی اختلافات در راستای حفظ منافع عالی عراق، گفت: دولت اربیل باید در راستای خدمت به عراق به شکلی متحد و یکپارچه اقدام کند و مسؤولان آن باید اظهاراتی متعادل و شفاف درباره حل تمامی مشکلات موجود میان دو طرف داشته باشند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز توضیح داد که سفر او و هیئت همراهش به بغداد تنها یک روز پس از تشکیل کابینه در واقع نشان‌دهنده اهداف صادقانه اربیل برای حل تمامی مشکلات با روحیه برادری و ملی‌گرایی است.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز در دیدار با بارزانی بر اهمیت گفت‌وگو برای حل مشکلات و اختلاف‌نظرهای موجود میان دو طرف و نیز اهمیت هماهنگی رویکردهای دو طرف و تکیه بر زبان گفت‌وگوی سازنده در راستای منافع کشور و برای برقراری عدالت تاکید کرد.

برهم صالح در ادامه نسبت به توافق طرف‌های سیاسی برای ارتقای سطح روابط میان دو طرف و از بین بردن موانع موجود در راه خدمات‌دهی به مردم عراق اطمینان داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.