۳۷۵ کشته ماحصل حملات ائتلاف عربی به یمن در سال ۲۰۱۸

یک سازمان حقوق بشری در یمن امروز (سه شنبه) اعلام کرد،‌ طی ۱۵۰ حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به یمن در سال ۲۰۱۸، کشته شدن دست کم ۳۷۵ غیرنظامی ثبت شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الجزیره، در گزارش سالانه سازمان حقوق بشری غیردولتی یمن موسوم به "مواطنه" تحت عنوان "زندگی در حال نابودی: وضعیت حقوق بشر یمن در سال ۲۰۱۸" آمده است، طی ۱۵۰ حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به یمن در سال ۲۰۱۸، کشته شدن دست کم ۳۷۵ غیرنظامی ثبت شده است که ۱۶۵ تن از آنها کودک بودند. همچنین طی این سال ۴۲۷ غیرنظامی دیگر زخمی شدند که ۱۷۲ تن از آنها نیز کودک هستند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۸ حملات هوایی به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان، تخریب مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و کشته شدن کارکنان پزشکی منجر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات تنها به کشته شدن غیرنظامیان محدود نمی‌شود و در این راستا، سازمان حقوق بشر "مواطنه" حدود ۱۵۰ حمله هوایی این ائتلاف به ۱۱ استان یمن را در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده است. حملات موجب خسارت دیدن دارایی‌های خصوصی و زیرساخت‌های حیاتی شده است و محله‌های مسکونی، روستاها، راه‌ها، بازارها و مراکز تجاری و قایق‌ها و خودروهای غیرنظامی نیز آسیب دیده‌اند.

در این گزارش آمده است، نیروهای همپیمان ائتلاف عربی به حملات زمینی کورکورانه خود و به خدمت گرفتن کودکان ادمه می‌دهند. نیروهای ائتلاف عربی و نیروهای حامی رئیس جمهوری مستعفی یمن کودکان را به خدمت گرفته‌اند و نیروهای وابسته به ائتلاف در چندین نقض‌ از جمله شکنجه و خشونت جنسی علیه کودکان دست داشته‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ماحصل حملات ائتلاف

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.