ترامپ و پلوسی رو در روی هم این بار به اتهام نژادپرستی

دونالد ترامپ نانسی پلوسی را به خاطر تعبیر نژادپرستانه از شعارش در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ به نژادپرستی متهم کرد.

به گزارش خبرآنی، به دنبال توییت‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا علیه چهار زن رنگین پوست عضو کنگره که خطاب به آنان اظهار کرده بود، باید به جایی که از آن آمده‌اند، بازگردند، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان شعار "آمریکا را دوباره با عظمت می‌کنیم" ترامپ در کمپین ۲۰۲۰ را به "آمریکا را دوباره سفیدپوست کن" تعبیر کرد.

دونالد ترامپ در پاسخ به سوالی درباره واکنش پلوسی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: نانسی پلوسی گفته "آمریکا را دوباره سفید پوست کن". این جمله‌ای بسیار نژادپرستانه است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، به نظر می‌رسد که ترامپ منظور پلوسی از این جمله را متوجه نشده است. با اینکه خبرنگاران اشاره کردند که پلوسی در انتقاد از اظهارات ترامپ علیه چهار زن رنگین پوست عضو کنگره این جمله را بیان کرده، این رییس جمهور واکنشی در این زمینه نشان نداد.

پلوسی در توییتی که در واکنش به اظهارات ترامپ منتشر کرده، نوشته: وقتی دونالد ترامپ به چهار زن عضو کنگره می‌گوید به کشورهای خود بازگردند، تایید می‌کند که برنامه‌اش برای "باعظمت ساختن آمریکا" همیشه به معنای "دوباره سفیدپوست کردن آمریکا" بوده است.

پلوسی در ادامه تاکید کرد: تفاوت‌ها و اتحاد ما، قدرت ما است.

اظهارات اخیر ترامپ انتقادات شدید قانونگذاران دموکرات را به دنبال داشته و پلوسی از همکاران خود خواسته است، لایحه‌ای را برای محکوم کردن این اظهارات ارائه کنند و این بیانات را "بیگانه‌هراسانه" خوانده است.

او در نامه‌ای به دموکرات‌های مجلس نمایندگان نوشته: مجلس نمایندگان نمی‌تواند اجازه دهد چنین اظهاراتی از سوی رییس جمهور درباره مهاجران به کشورمان بیان شوند. همکاران جمهوری‌خواه ما باید در محکوم کردن توییت‌های بیگانه‌هراسانه رییس جمهور به ما بپیوندند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.