برخی از پروانه‌های ساخت اصلا تبدیل به پروژه ساختمانی نمی‌شوند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مراسم رونمایی از شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که در محل سازمان نظام مهندسی تهران برگزار شد، گفت: همه ما می‌خواهیم به سمت افزایش کیفیت ساختمان پیش برویم و این جلسات با همین رویکرد برگزار می‌شود.

وی افزود: ما برای بهتر شدن حتما باید وضع موجود را ببینیم و ببینیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است و گرفته موفق نخواهیم شد.

گلپایگانی گفت: همین الان در آسانسور با دو مهندس همراه بودم که داشتند بین شأن از برخی از تخلفات صحبت می‌کردند در حالی که اگر قرار است به سمت افزایش کیفیت برویم باید راه بروز این تخلفات را ببندیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران به مصوبه روز گذشته شورای شهر درخصوص‌ الزام شهرداری به اخذ پروانه برای پروژه‌های مشارکتی اشاره کرد و گفت: این یعنی ما سال‌ها بدون آنکه خودمان پروانه ساخت بگیریم از مردم خواسته‌ایم پروانه ساخت بگیرند.

وی افزود: ما در حرف می‌گوییم نباید ساختمانی بدون پروانه ساخت و مجری ذیصلاح ساخته شود اما در عمل به این موضوع توجه نمی‌کنیم.

گلپایگانی گفت: باید در اولین اقدام ساخت و سازهای کشور را به سمت مهندسی برویم چون کاری که امروز صورت می‌گیرد اصلا مهندسی نیست.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اتفاقی که در حوزه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان خواهد افتاد اتفاقی است که هر خردمندی آن را می پذیرد اما این اتفاقی که امروز می‌افتد با روح آن شناسنامه متفاوت است.

وی به ساخت ساختمانی در ۴ سال قبل از سوی خودش اشاره کرد و گفت: با اینکه تلاش کردم همه قوانین را رعایت کنم باز هم می‌دانستم که کاغذهایی که امضا گرفتم بیشتر صوری بوده و فاقد ارزش است.

گلپایگانی به موضوع اخذ عوارض مهندس ناظر از مردم و ریختن آن به حساب سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: اصلا این موضوع در قانون نیامده است و ما غیرقانونی پول گرفته‌ایم و به حساب نظام مهندسی ریخته‌ایم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ،گفت: خیلی از پروانه‌های ساخت اصلا تبدیل به پروژه ساختمانی نمی‌شود اما ما پول مهندسش را گرفته و به حساب نظام مهندسی واریز کرده‌ایم.

وی به موضوع فعالیت «مجری ذیصلاح» اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی هم به این موضوع اعتقاد دارد اما می‌گویند چگونه قرار است یک مجری ذیصلاح بتواند همه تخصص‌ها را داشته باشد.

گلپایگانی گفت: حتما این عزیزان درست می‌گویند زیرا مگر می‌شود یک مجری هم از برق سررشته داشته باشد و هم از آب و فاضلاب. پس باید به فکر یک راه درست باشیم.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.