شهادت یکی از اعضای حماس به دست سازمان اطلاعات امارات در مأرب یمن

جنبش حماس از کشته شدن یکی از اعضای خود در ایست امنیتی در استان مأرب خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از المسیره، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که سلیم احمد معروف ابوعبدالرحمن ۳۶ ساله در یکی از ایست‌های امنیتی استان مأرب یمن کشته شد.

حماس از طرف‌های امنیتی وابسته به ائتلاف متجاوز عربی خواست تحقیقاتی را درباره قتل این فلسطینی که از ۱۵ سال پیش در یمن ساکن است، انجام دهند.

از سوی دیگر، فعالان فلسطینی اعلام کردند که سلیم معروف از ساکنان شهر خانیونس در جنوب نوار غزه است که در زیر شکنجه به دست دستگاه اطلاعات امارات کشته شد. دستگاه اطلاعات امارات او را از فرودگاه بین‌المللی سیئون ربوده بود.

فعالان اعلام کردند که معروف در مؤسسه بین‌المللی قدس در صنعا فعالیت می‌کرد و امام مسجد دانشگاه الایمان در یمن بود. دستگاه اطلاعات امارات او را به خاطر روابطش با حماس بازداشت کرد.

این فرضیه را برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز ذکر کردند. آن‌ها اعلام کردند که مزدوران اسرائیلی یک فعال فلسطینی را ربوده، شکنجه و به قتل رساندند.

خانواده سلیم معروف نیز مرگ فرزندشان را تایید کردند و گفتند که او برای تحصیل در یمن بوده است.

ابوانس معروف، برادر سلیم معروف اعلام کرد که برادرش از ۱۵ سال پیش در یمن زندگی می‌کرد و روابط خوبی با همه طرف‌ها داشت و هیچ دشمنی نداشت.

وی گفت: بردارم یکشنبه گذشته که سوار یک اتوبوس در راه فرودگاه بود و قصد داشت برای یک مأموریت کاری به سودان برود بعد از عبور از یک ایست امنیتی در مأرب افراد مسلح او را از اتوبوس بیرون کشیدند و به مکان نامعلومی بردند و صبح جمعه جسدش پیدا شد.

ابوانس معروف گفت: دفتر حماس در صنعا ارتباط با برادرم را از همان روز اول از دست داد اما ما در غزه بعد از چهار روز خبر ربوده شدن و مرگش را دریافت کردیم. دفتر حماس در صنعا، مقامات یمن و سفارت فلسطین و طرف‌های دیگر همگی برای یافتنش تلاش زیادی کردند اما فایده‌ای نداشت تا اینکه جسدش در یکی از بیمارستان‌های مأرب پیدا شد. تحقیقات پزشکی نشان از آثار شکنجه روی جسد وی را می‌داد. احتمالاً قتل در زیر شکنجه صورت گرفته باشد.

ابوانس گفت که بارها از سلیم خواسته یمن را ترک کند و به غزه بازگردد اما او مخالفت کرده است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.