دولت لیبی از پاریس به دلیل سلاح‌های فرانسوی‌ کشف شده توضیح خواست

دولت وفاق ملی لیبی از پاریس خواست تا درباره سلاح‌های فرانسوی کشف شده در شهر "غریان" واقع در غرب لیبی طی عملیات نظامی به پایگاه وابسته به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر توضیح دهد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از القدس العربی، وزارت کشور لیبی در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد: محمد طاهر سیاله، وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی در نامه‌ای به ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود، خواستار توضیح پاریس در خصوص سلاح‌های فرانسوی کشف شده در پایگاه نیروهای حفتر شد.

وی در این نامه با درخواست از طرف فرانسوی برای آنکه درباره سازوکار انتقال سلاح، زمان بارگیری آن و همچنین چگونگی تحویل و میزان این سلاح‌ها توضیح بدهد، اعلام کرد، وجود این سلاح‌ها در پایگاه خلیفه حفتر با اظهارات دولت پاریس در محافل بین‌المللی و دیدارهای دوجانبه در خصوص حمایت از دولت وفاق ملی لیبی که تنها دولت به رسمیت شناخته شده در جامعه جهانی است، تناقض دارد.

در مقابل، وزارت خارجه فرانسه به سفارت طرابلس در پاریس اعلام کرد که موضوع سلاح در لیبی به وزارت دفاع فرانسه مربوط می‌شود.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در اواخر ماه ژوئن گذشته نوشت که نیروهای همپیمان دولت وفاق ملی لیبی چهار موشک ضد تانک "جاولین" متعلق به ارتش فرانسه را در پایگاه نیروهای حفتر کشف کردند.

در همن راستا، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد: موشک‌هایی که در یکی از پایگاه‌های خلیفه حفتر در نزدیکی طرابلس کشف شده در مالکیت ارتش فرانسه بوده و این سلاح‌ها برای نیروهای خلیفه حفتر ارسال نشده و در دست نیروهای وابسته به او نبوده است.

پارلی در ادامه افزود: هدف پاریس از ارسال سلاح حمایت از نیروهای اطلاعاتی فرانسه در لیبی در چارچوب مبارزه با تروریسم بوده است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.