سلیمی: آموزش و پرورش نباید پاتوق احزاب باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره مهم‌ترین ویژگی فردی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وزیر  جدید آموزش و پرورش این است که اول از همه، آموزش و پرورش را بشناسد و از متن این وزارتخانه برآمده باشد و برای رفع مشکلات معلمان برنامه داشته باشد؛ برنامه، غیر از کلی‌گویی و شعار است.

وی افزود: وزیر جدید آموزش و پرورش در بحث پیگیری مطالبات معلمان جدی باشد و آنها را به اما و اگر حواله ندهد.

* وزیر جدید آموزش و پرورش باید به سند تحول اعتقاد داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با بیان اینکه وزیر جدید آموزش و پرورش باید به سند تحول اعتقاد داشته باشد و بتواند آن را اجرایی کند، گفت: وزیر جدید واقعاً باید در مورد سند 2030، موضع‌گیری جدی داشته باشد و اجازه ندهد بعضی به صورت خاموش سند 2030 را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: وزیر جدید آموزش و پرورش در بحث پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان باید واقعاً کار کند و این بخش را به حال خود رها نکند و واقعاً در این بخش سرمایه‌گذاری از جمله منابع انسانی و منابع مادی انجام دهد.

* آموزش و پرورش دفتر حزب و سازمان رأی نیست

وی افزود: واقعیت این است که آموزش و پرورش ما به امید خدا رها شده است و تک بعدی شده است؛ آموزش و پرورش نباید پاتوق احزاب باشد و سازمان رأی نیست؛ آموزش و پرورش دفتر حزب نیست، بلکه جای تعلیم و تربیت و آینده‌سازی است؛ آموزش و پرورش باید هویت و ماهیت خود را حفظ کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از انتظارات دیگر از وزیر جدید آموزش پرورش سخن گفت و اضافه کرد: وزیر جدید باید در بحث تولید محتوا براساس اسناد بومی گام‌های بلندی بردارد چرا که اگر گام‌های خوبی در این زمینه برداشته نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

* وزیر جدید باید دانشگاه فرهنگیان را جدی بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی افزود: وزیر جدید آموزش و پرورش باید دانشگاه فرهنگیان را حتماً جدی بگیرد.

وی گفت: امروز متأسفانه یک مدیر مدرسه به جای اینکه فکر برنامه‌ریزی باشد، به فکر پرداخت قبض آب و برق و گاز مدرسه خود است؛ علی‌رغم مصوبه مجلس برای رایگان بودن قبوض مدارس اما هنوز خبرهایی می‌شنویم که از برخی از اولیای دانش‌آموزان و مردم هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند که این موضوع اصلاً پذیرفته شده نیست.

* آموزش و پرورش نیاز به لوکوموتیوران دلسوز دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عملاً در این سال‌ها بحث نخبگان و مدارس استثنایی مغفول واقع شده است؛ ان‌شاءالله بازنگری معناداری را از آن مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید به ریل و مسیر خود برگردد، امروز آموزش و پرورش از روی ریل و مسیر خود خارج شده است و نیاز به یک لوکوموتیوران ماهر و دلسوز است که ان‌شاءالله جبران مافات داشته باشد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.