آمریکایی‌ها در تحریم مغز و فکر جوانان ما ناتوانند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از صدا و سیما، اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از سامانه های ملی طرح نوآفرین که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وی و استارت آپ ها برگزار شد افزود: استعدادهای بسیار زیادی در جوانان کشور وجود دارد که باید بروز پیدا کند تا ایران در مسیر خوبی قرار گیرد.

وی گفت: من در نشست امروز شما پیام هایی دریافت کردم مبنی بر اینکه نباید از کسب و کارهای جدیدی که در دنیا رونق گرفته است غافل شویم.

جهانگیری افزود: امروز در دوران جدید و در دوران انقلاب صنعتی اگر تلاش نکنیم عقب می مانیم و سهم اقتصاد دیجیتال در دنیا رو به افزونی است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور تحرکات خوبی در فضای کسب و کار و الگوهای جدید آن روی داده است گفت: من صدها جلسه با کارآفرینان داشته ام اما جلسه امروز بسیار متفاوت بود و من در همه آن جلسات از اعتبارات بانکی، بازار فروش، مجوزهای دولتی، انتقاد از سود بانکی و کاهش قیمت انرژی می شنیدم و همه خواستار شرایط گلخانه ای بودند اما در نشست امروز شما جوانان، حرف های تازه ای شنیدم.

وی افزود: منابع زیادی در کشور وجود دارد که مهمترین نعمت و منبع ما جوانان خلاقی هستند که سرمایه انسانی ایران محسوب می شوند.

جهانگیری گفت: ما باید ایران را به نقطه خوبی برسانیم و امریکایی ها با وجود اینکه همه چیز ما را تحریم کرده اند اما مغز و فکر جوانان ما را نمی توانند تحریم کنند و اگر می خواهیم آینده ایران درخشان باشد باید به این سرمایه جوانان متکی باشیم.

وی افزود: باید در دوران اقتصاد دیجیتال و انقلاب ارتباطاتی، سهم خود را متناسب با جایگاه و ویژگی هایمان به دست آوریم و این زمینه در همه بخش های کشور وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: دولت و وزارت ارتباطات باید نقشه راه مطمئنی برای دوران اقتصاد دیجیتال تدوین کنند.

اسحاق جهانگیری افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم زیرساخت های اقتصاد دیجیتال برقرار شد و در این بخش با فشارهای زیادی روبرو بودیم.

وی گفت: در این نقشه راه باید آموزش هایی متناسب داشته باشیم و تغییرات قابل توجهی در متون درسی روی دهد تا نتیجه آن جلوگیری از مهاجرت مغزها باشد.

جهانگیری افزود: اینکه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می شنویم که هر روز تعدادی از نخبگان خواستار بازگشت به کشور هستند خبر بسیار خوبی است.

وی بر آماده کردن تسهیلات برای بنگاه هایی که به کسب و کارهای نو می پردازند تاکید کرد و گفت: به طور قطع باید با محوریت وزارت ارتباطات و همکاری وزارت خانه های صمت، امور اقتصادی و دارایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نظام بانکی مجموعه مقرراتی وضع شود تا همه موانع بر سرراه کسب و کارهای نو برداشته شود و اینکه مثلاً یک کارآفرین در تپسی بگوید گرفتار شهرداری هستیم خوب نیست.

جهانگیری با اشاره به اینکه کارآفرینان عامل تغییرات بنیادی در کشور و جامعه هستند افزود: کارآفرین بینش وسیع دارد و برای عبور از روش های سنتی صاحب برنامه و تفکر است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید تلاش کنیم مدیران تحول پذیر، طرفدار تغییر و خطر پذیر را به کار گیریم تا برخی مقرراتی که شکل گرفته است را تغییر دهند.

وی افزود: در دوران وزارتم با مهر عدم ساخت مواجه بودیم و وقتی من این مهر را برداشتم صادرات و واردات تعرفه دار شد اما برخی ها با زبان دلسوزانه مقاومت هایی می کردند که این کار به معنای از دست دادن سرمایه های کشور است.

جهانگیری گفت: آینده اقتصاد مردم در مسیر کسب و کارهای نو شکل می گیرد و باید در این مسیر خدمات بهتری به مردم ارائه کرد و دولت آمادگی کامل برای حمایت از کسب و کارهای نو را دارد و همراه شرکت های دانش بنیان است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین افزود: وزیر ارتباطات از جوانان خوش فکر و خوش ذوق کشور است و بسیار خوب درخشیده است و ما از اینکه مسئولیت این وزارتخانه را به این جوان سپرده ایم احساس رضایت می کنیم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.