اعتراض صدها آمریکایی‌ها در واشنگتن در اعتراض به وضعیت مراکز بازداشت مهاجران

صدها تن از مردم آمریکا به خیابان‌های واشنگتن آمده و خواستار تعطیلی مراکز بازداشت مهاجران در بحبوبه بحران مهاجرت در مرزهای جنوبی کشور شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان که بنرهایی با این عنوان که "کمپ‌ها را ببندید"، "بازداشت بی پایان شکنجه است"، " آمریکا را دوباره انسانی سازیم" و "انسان باشید" در دست داشتند، در نزدیکی کاخ سفید گرد هم آمدند.

این معترضان همچنین شعارهای چون "ما چه می‌خواهیم؟ بسته شدن کمپ‌ها! کی این را می‌خواهیم؟ هم اکنون! " و "ما چه می‌خواهیم؟ عدالت! کی آن را می‌خواهیم؟ هم اکنون! " و همچنین "کمپ‌ها را ببندید این کمپ‌ها باید جمع شوند" سر می‌دادند.

معترضان درست در وسط این راهپیمایی قفسی را قرار دادند که در آن یک عروسک نوزاد به عنوان سمبل بحران کنونی در مرز جنوبی آمریکا قرار داشت.

اعتراضات علیه این مراکز بازداشت مهاجران روز سه شنبه در سراسر آمریکا برگزار شد.

پس از انتشار گزارشاتی درباره مهاجران از جمله کودکان که در شرایط بد در بازداشت گشت مرزی و گمرک آمریکا با کمبود غذا، آب و خدمات بهداشتی نگهداری می،شوند این اداره با اعتراضات شدیدی مواجه شده است.

پس از آن که وکلا مدعی شدند که کودکان مهاجر بدون غذا، آب و خدمات بهداشتی کافی نگهداری می‌شوند یکی از تأسیسات اداره گشت مرزی و گمرک آمریکا در شهر روستایی کلیت واقع در ایالت تگزاس نیز آتش گرفت و همین امر باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به شرایط مراکز بازداشت مهاجران آمریکا شد.

مأموران اداره گشت مرزی و گمرک آمریکا در ماه مه با بیش از ۱۴۴ هزار مهاجر غیرقانونی در مرز آمریکا با مکزیک رو به رو شدند که در طی ۱۳ سال گذشته بالاترین آمار ماهانه بوده است.

در تاریخ ۲۴ ژوئن سال جاری میلادی تصویری از اجساد بی جان یک پدر مهاجر به همراه دختر ۲۳ ماهه‌اش که یکدیگر را در آغوش کشیده بودند در کرانه رود ریو گراندن در مکزیک منتشر شد. آنها در تلاش برای عبور از این رودخانه و ورود به آمریکا غرق شده بودند همین امر باعث خشم ملی علیه سیاست مهاجرت دولت ترامپ شد که مهاجران را مجبور می‌کنند در حالی که در انتظار بررسی درخواست پناهندگیشان هستند در مکزیک منتظر بمانند.

برایان هستینگز رئیس عملیات اجرای قانون اداره گشت مرزی و گمرک آمریکا اخیراً به کمیته امنیت داخلی سنا گفته بود که آنها برای کودکان مهاجر که در تأسیسات بازداشت در شهر روستایی کلیت هستند خدمات بهداشتی و غذا فراهم می‌کنند؛ اظهاراتی که مغایر با گزارشات وکلا و دادستان‌ها است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.