فضاهای عمومی و شهری در دهه‌های اخیر دایما کوچکتر شده است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس علی اعطا عضو شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح میدانگاه هفتم تیر گفت: یاد و‌خاطره شهدای هفتم تیر را گرامی میداریم و هفته قوه قضاییه را تبریک می‌گویم.

وی افزود: معمولا کمتر پیش می آید مراسمی برای توسعه فضای عمومی برگزار شود و این مراسمی که امشب در حال برگزاری است و عموم مردم در آن حاضر شده اند نشان دهنده تغییر رویکرد است.

اعطا تصریح کرد: موضوع توجه به فضاهای عمومی کمتر مورد توجه قرار داشته در حالی که شهر سه عنصر ساختمان مسیر دسترسی و فضاهای باز را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: البته در دهه های اخیر این بخش سوم که همان فضای عمومی و شهری است دایما کوچکتر شده اما جهتگیری امروز مدیریت شهری این است که عرصه های عمومی به گونه گسترش پیدا کند که دسترسی ها افزایش پیدا کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از رسالت های ما در شورای شهر تحقق عدالت فضایی است و ما باید فضاها را برای همه شهروندان بخواهیم و هیچ تبعیضی قائل نشویم.

اعطا اضافه کرد: در شورای شهر تهران از ابتدا بر این امر متمرکز بودیم و ماده ۴۸ برنامه پنج ساله توسعه شهرداری تهران است که برای شهرداری تکالیفی دیده شده است.

وی افزود: شهرداری موظف است ۵ فضای شهری را در ۵ نقطه شهر تهران ایجاد کند و خواهشم از حناچی این است که برای تحقق این امر اگر لازم است کارگروهی هم تشکیل شود.

سخنگوی شورای شهر تهران از یک رونمایی هم سخن گفت و ادامه داد مدیریت این فضاها امری مهم است و نباید متروکه و خالی از مردم شود و نباید رها شود.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.