تأمین اجتماعی ماهانه ۲ هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدحسن زدا سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تکریم خود و معارفه مصطفی سالاری به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: تأمین اجتماعی بیش از ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش دارد و امیدوارم خدمات خوبی به این افراد ارائه شود.

زدا با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی مدال افتخار جمهوری اسلامی است، گفت: این سازمان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه دارد که بوده دولت ۴۰۷ میلیارد تومان است و از نظر گردش مالی تأمین اجتماعی جایگاه خاصی دارد.

وی بیان داشت: منابع تأمین اجتماعی فقط دریافت حق بیمه است و ۷۲ هزار نفر این سازمان پرسنل دارد که ۲۲ هزار نفر در بخش بیمه‌ای و ۵۰ هزار نفر نیز در بخش درمان فعالیت می‌کنند.

سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ تأمین اجتماعی ۵۴۰ شعبه و ۳۰۰ کارگزاری در سراسر کشور دارد و ۸۰ بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی خدمات لازم را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: ما اولین خریدار درمان و دومین تولیدکننده درمان در سطح کشور هستیم و در حوزه اقتصادی نیز دارای شرکت‌ها و هلدینگ‌هایی هستیم که در زیرمجموعه شستا فعالیت می‌کنند.

زدا گفت: مجموعه سازمان به اندازه سه وزارتخانه، گردش مالی، امکانات درمانی و بیمه‌ای دارد و در بخش درمانی هیچ کم از سیستم وزارت بهداشت نداریم و ۱۰ هزار تخت فعال در سراسر کشور خدمات درمانی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

وی گفت: عمده درآمد سازمان تأمین اجتماعی متکی بر حق بیمه‌های دریافتی است  و در شش ماه گذشته رکوردهای بی‌نظیری را در درآمدهای سازمان فتح کرده‌ایم.

سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: در حال حاضر تأمین اجتماعی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته دارد و ۱۴ میلیون نفر نیز بیمه شده اصلی هستند.

زدا افزود: ۲۵۰ هزار نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که رقم ریالی آن ۳۵۰ میلیارد تومان در ماه است.

وی گفت: تأمین اجتماعی ماهانه ۲ هزار میلیارد تومان نیز در بخش درمان هزینه می‌کند.

سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی افزود: این سازمان مقداری از نظر نقدینگی دچار مشکل است که اگر مطالبات تأمین وصول شود می‌تواند اقدامات خوبی را انجام دهد و این سازمان را از بحران نقدینگی نجات دهد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.