ورود دانشگاه آزاد به صنعت و حل چالش‌ها در حوزه‌های صنعتی

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف این دانشگاه ورود به صنعت، حل مسائل و چالش‌ها در حوزه‌های صنعتی با بهره‌‌گیری از توانمندی‌های اساتید و دانشجویان است.

جلسه مشترک شرکت ذوب آهن اصفهان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمد علی اکبری مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دبیرخانه پایش آزاد و  پیام نجفی مدیر کل اموراقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری در محل کارخانه ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

علی اکبری در این جلسه با اشاره به تفاهم نامه منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن اصفهان و پیگیری‌های مستمر طهرانچی در خصوص اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه به ویژه طرح پایش ذوب آهن اصفهان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود تبدیل شدن به دانشگاه حل مسأله را به صورت جدی دنبال می‌کند و در این راستا طرح پایش یکی از طرح های مهم و استراتژیک در دانشگاه است.

وی افزود: بیش از یک سال است که پیگیر اجرای طرح پایش هستیم، پیشرفت خوبی هم تاکنون داشته و بیش از 15هزار موضوع از چالش‌های مهم ملی احصا شده که برنامه ذوب آهن اصفهان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های طرح پایش است.

رئیس دبیرخانه علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توانمندی‌های کم‌نظیر واحد نجف آباد به ویژه در زمینه اعضای هیأت علمی متخصص، کارگاه ها، آزمایشگاه های پیشرفته، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی تخصصی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان مجری تفاهم نامه و طرح پایش ذوب آهن اصفهان معرفی شده و تمامی امکانات موجود برای حل چالش های صنعت به کار گرفته می شود.

 علی اکبری اظهار داشت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی ورود به صنعت، حل مسائل و چالش ها در حوزه‌های صنعتی با بهره‌ گیری از توانمندی‌های اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پژوهش‌های کاربردی است، لذا کشف مسائل صنعت و جامعه مسئله محوری در محیط علمی دانشگاه مورد تأکید بوده و با این رویکرد دانشگاه می‌تواند در حل مسائل صنعتی و چالش‌های ملی کمک شایانی داشته باشد.

در ادامه این مراسم امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با اشاره به زیرساخت‌ها و توانمندی‌های واحد نجف آباد گفت: این واحد دانشگاهی با رتبه جامع مستقل و دارا بودن بیش از 290 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف،10 دانشکده مصوب و 12 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی فعال می تواند به خوبی به چالش‌ها و مسائل صنعت ورود کند و تا کنون توفیقات خوبی هم داشته است.

وی افزود: حل چالش‌های موجود در صنایع را مختص به رشته‌های فنی و مهندسی نمی‌دانیم و این آمادگی وجود دارد که دانشگاه در تمامی زمینه‌ها و حوزه‌ها از جمله حوزه‌های مدیریتی و منابع انسانی و حقوقی همکاری خوبی با صنعت داشته باشد.

منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز با اشاره به سطح علمی و توانمندی‌های خوب واحد نجف آباد در بین دانشگاه‌های کشور گفت: از آنجایی که این طرح ورود نظام مندی به موضوعات و چالش‌های صنعت دارد، می تواند نیاز و خواست صنایع را رفع کند و شرکت ذوب آهن از این ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه استقبال می کند و آن را راه گشای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در صنعت می‌داند.

وی با اشاره به فشارها و تحریم‌های موجود گفت: در شرایط کنونی همکاری و همراهی همه ارگان‌ها و افراد به ویژه قشر دانشگاهی و نخبه در پیشبرد اهداف کشور در تمامی بخش ها ضروری و لازم است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

دانشگاه صنعتی

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.