راه‌اندازی سامانه محله‌یار در پایتخت/ نقش شورایاری‌ها در انتخاب مدیران محله

آرش میلانی عضو شورای شهر تهران در نشست  خبری پنجمین انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار داشت: در محلات مشکلاتی وجود دارد که برخی از نهادها متولی رفع آن هستند. تأمین امنیت محله، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... نمونه‌ای از این مواردی است که شورایاری‌ها می‌توانند اقدامات مؤثری در کنار سایر نهادها انجام دهند.

وی افزود: شورایاری‌ها در 350 محله پایتخت می‌توانند در امر هشدار و کمک‌رسانی قبل از وقوع حوادث نیز مؤثر باشند به طور مثال در صورتی که مشکلی در یک محله وجود دارد، آن را به پلیس اطلاع و یا در مورد عوارض اجتماعی شهرداری و نهادهای دیگر را اطلاع‌رسانی کنند.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت:‌شورایاری‌ها بر همین اساس با نهادهای دیگر همچون پلیس راهور، اداره برق و ... تفاهم‌نامه‌هایی دارند و مرز اقدامات آنها مشخص است.البته شفاف شدن مرز اجرا و نظارت در محلات ضرورت دارد.

میلانی گفت: طبق مصوبه‌ها در شورایاری‌ها هیأت امنایی تشکیل می‌شود که قانونی است و این هیأت امنا می‌تواند مدیر محله را انتخاب کند، همچنین در طرح‌ها و پروژه‌ها شهرداری موظف است نظر شورایاری‌ها را اخذ کند.

وی بیان داشت: تهران با مشکلاتی همچون خودرو محور بودن و چند شغلی بودن مردم آن مواجه است و این مسئله سبب می‌شود تعلق محله‌ای میان شهروندان کاهش یابد و طی بررسی‌هایی که در دوره چهارم شورایاری‌ها انجام گرفت مشخص شد که تعلق محله‌ای در پایتخت پایین است و بر همین اساس شورایاری‌ها برای افزایش ضریب نفوذ مردم سامانه‌ای را به عنوان محله‌یار تدارک دیده که بعد از انتخابات فعال خواهد شد.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.