مخالف حضور احزاب و جریانات سیاسی در انتخابات شورایاری‌ها نیستیم

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ سیدحمید طحایی دبیر اجرایی پنجمین دور انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار داشت: اعضای شورای محله از این دوره تعداد آن از 7 نفر به 9 نفر افزایش یافته است و ثبت‌نام نیز برای داوطلبین از روز گذشته آغاز و تا 10 تیر ماه ادامه دارد.

وی گفت:‌ تاکنون 357 نفر جهت داوطلبی انتخابات شورایاری‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و تبلیغات از 28 تیرماه تا یک روز قبل از رأی‌گیری قابلیت اجرایی دارد.

دبیر اجرایی پنجمین دور انتخابات شورایاری‌های شهر تهران ادامه داد:‌سن رأی‌دهندگان حداقل باید 18 سال و سن کاندیداها 22 تا 75 سال باشد.

طحایی در مورد گلایه‌مندی برخی به دلیل مینی‌بوسی رأی دادن و جابه‌جایی شهروندان در روز رأی‌گیری توسط برخی از کاندیداها اظهار داشت: در دنیا شیوه‌هایی جهت پیشگیری از این مسئله انجام گرفته از جمله اینکه قبل از رأی‌گیری در مناطق مختلف پیش‌رأی گرفته می‌شود تا پایش ثبت‌نام صورت گیرد و شعبه اخذ رأی‌ بداند چه تعداد احتمال حضور دارند.

وی بیان داشت: البته بر اساس برخی از برآوردها تعدادی تعرفه برای اخذ رأی می‌فرستیم که گاهی اعلام می‌کنند تعرفه‌ها کم آمده و بیشتر ارسال کنید و اگر پیش ثبت‌نام داشته باشیم چنین مشکلاتی را شاهد نخواهیم بود.

* مشکلی با پیاده یا اتوبوسی آمدن شرکت‌کنندگان نداریم

دبیر اجرایی پنجمین دور انتخابات شورایاری‌های شهر تهران  تصریح کرد: اعضای شعب رأی‌گیری مراجعینی که برای اخذ رأی اقدام کنند را رأی‌شان را گرفته و مشکلی با پیاده و اتوبوسی بودن آنها ندارند چرا که ملاک حضور پای صندوق رأی است. البته سیستم متصل به سامانه ثبت‌احوال است و اگر مدارک افراد تأیید شود رأی اخذ خواهد شد.

* حضور احزاب  در انتخابات 

طحایی در مورد اینکه جهت پیشگیری از سیاسی شدن انتخابات شورایاری‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اید گفت:‌یکی از دلایل تشکیل احزاب حضور در جریانات اجتماعی است و آنها را تشویق به نقش‌آفرینی در این زمینه می‌کنیم.

وی گفت:‌هر عضو حزبی دیدگاه خود را دارد که ارزیابی آن دیدگاه به جامعه و دستگاه‌ها مرتبط است و اینکه بسنجند آیا قول و شعارهای حزب مربوطه محقق شده یا خیر و بر همان اساس رأی دهند ولی به طور کلی نمی‌توانیم حضور احزاب را در انتخابات محدود کنیم.

دبیر اجرایی پنجمین دور انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در مورد اینکه افراد رد صلاحیت شده چگونه می‌توانند اعتراض کنند گفت:‌هیأت نظارت در مناطق 22‌گانه وجود دارد و اگر شکایتی باشد می‌توانند به این هیأت‌ها اعلام تا رسیدگی برایشان صورت گیرد.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.