تجاری سازی فناوری نانو را مدنظر داریم

سورنا ستاری در حاشیه سفر خود به کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرآنی، با بیان اینکه ایران از نظر تولید مقالات نانو در رتبه چهارم دنیا قرار دارد، اظهار داشت: هزاران شرکت فعال در حوزه نانو در کشور داریم که فروش آنها در سال ۹۶ از طریق ارائه محصولات نانو، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز این میزان فروش افزایش داشته است، ابراز داشت: گام نهادن در این راه می تواند اشتغال فارغ التحصیلان نانو را تضمین می کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از معدود کشورهایی است که محصولات نانو خود را به دیگر کشورها صادر می کند، افزود: دستگاه های لازم برای تولید رنگ و دیگر تولیدات موردنیاز حوزه های مختلف نانو توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده است و این صادرات مهم برای کشور افتخاری مهم تلقی می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توسعه علوم نانو در کشور را نشان دهنده رونق در این بخش دانست و ابراز داشت: علم نانو با راه اندازی ستاد فناوری نانو پیشرفت زیادی در این حوزه نداشت اما امروزه فارغ التحصیلان، اساتید و شرکت های متعددی در حوزه نانو در کشور مشغول به فعالیت هستند که در رونق بخشی این علم تاثیر بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در حوزه نانو تجاری سازی است، گفت: ما به اندازه کافی در تولید علوم نانو در کشور پیشرفت کرده ایم و امروز زمان آن رسیده است که گام را فراتر گذاشته و به تجاری سازی این علم اهتمام ویژه ای بدهیم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.