ابوترابی‌فرد: خیرین مدرسه‌ساز استاندارد ساخت مدارس را ارتقا دادند

‌به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که امشب در مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، اظهار کرد:‌ آنچه به دست خیرین مدرسه‌ساز خصوصاً‌ برادر بزرگوار ما مرحوم محمدرضا حافظی رخ داد، اقدام برای ساخت یک مدرسه با تلاش برای پوشش برخی مشکلات آموزش و پرورش نبود بلکه اتفاق مهم رخ داده، نهادسازی بود.

وی افزود: نهاد جامعه خیرین مدرسه‌‌ساز توسط شما خیرین عزیز ثبت شد و با تأسیس، بهره‌وری و بالندگی این نهاد، راه برای تداوم یک حرکت سازنده شکل گرفت؛ نهادی که زمینه مشارکت مردم را در یکی از عرصه‌های مهم یعنی آموزش و پرورش فراهم آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه برای تحول و ارتقای عرصه تعلیم و تربیت نیازمند به حضور و مشارکت مردم هستیم، گفت: امروز حدود ۳۰ درصد از کلاس‌های کشور با این حرکت عظیم خیرین در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است؛ شما خیرین در کنار نهادسازی، استانداردهای آموزش و پرورش را ارتقا بخشیدید؛ اگر حرکتی با یک تفکری شکل گرفت و موجب ارتقای استاندارد شد، این بسیار ارزنده است.

وی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز، ادامه داد: اقدام شما، استاندارد ساخت کلاس و مدارس کشور را در حد جهانی و بالاتر ارتقا بخشیده است و امیدوارم این اقدامات شما به ارتقای استانداردها در حوزه آموزش و پرورش بینجامد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: سرپرست آموزش و پرورش و همکاران‌شان متناسب با ارتقای کلاس‌ها به ارتقای استانداردهای آموزشی اشاره داشت؛ شاید ما چند هزار ساعت بیش از سایر کشورها کلاس‌آموزی داریم اما میانگین دستاوردها و محصولات علمی ما از استانداردهای جهانی پایین‌تر است ولی آنچه مهم‌تر بوده، این است که دانشی که دانش‌آموزان ما در دوران متوسطه فرا می‌گیرند، از متوسط جهانی سبقت می‌گیریم و در بالاترین سطح قرار داشته باشیم.

وی گفت: ما در حوزه تربیت و نیروی انسانی، استانداردهای بسیار خوبی داریم و سرمایه نیروی انسانی ما بالاست اما در حوزه کیفیت آموزش با استانداردها فاصله داریم و این استانداردسازی کار بسیار بزرگی است که اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود: در کنار این اقدامات مهم و اثربخش، شما خیرین هزینه ساخت و کیفیت مدارس را همزمان در یک حوزه کاهش دادید و در حوزه کیفیت ارتقا بخشیدید/

وی ادامه داد: ما چهار نوع هزینه داریم که در نوع اول انسان برای خود هزینه می‌کند که بهترین نوع هزینه است یعنی آن خیری که خود درآمدی دارد شخصاً به ساخت مدرسه اقدام می‌کند و این بهترین اثر را دارد؛ دوم اینکه منابع از دیگری و هزینه نیز برای دیگری باشد، این یعنی کار دولتی که بدترین نوع هزینه است.  

امام جمعه موقت تهران بیان کرد:‌ هزینه دیگر این است که منابع از دیگری است اما هزینه برای خود؛ می‌گویند باد آورده را باد می‌برد؛ دیگری منابع را داده، من برای خودم هزینه می‌کنم اما آنطور که درآمد خود را هزینه می‌کنم با این پول رفتار نمی‌کنم.

وی افزود: خیرین مدرسه‌ساز منابعی را شخصاً تأمین و خود نسبت به ساخت مدرسه اقدام می‌کنند یا اینکه مجمع را برای انجام این مهم واسطه قرار می‌دهند و در کاهش هزینه‌های تمام شده و ارتقای کیفیت نقش بسیار مهمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد گفت: ما امروز در اداره کشور سخت به اقدامات خیرین مدرسه‌ساز نیاز داریم؛ کار شما فرهنگ‌سازی است و امیدوارم در حوزه‌‌های مختلف با این فرهنگ روبه‌رو باشیم و این مجمع ارزشمند به عنوان الگویی برای سایر رشته‌ها ایفای نقش کند.

وی اضافه کرد: بنده لازم می‌دانم از یکایک بزرگواران و نهاد آموزش و پرورش که نقش مهمی در فراهم آوردن زمینه حضور شما خیرین داشته است، تشکر کنم.

امام جمعه موقت تهران افزود: آموزش و پرورش امروز اراده‌اش این است که اگر خودش در ساخت مدرسه دخالت دارد، اما کار شما را ارج نهد؛ امروز اراده‌اش این نیست که در کنار اقدام شما نامی برای خود داشته باشد؛ هرچند در کنار شما تلاش و زمینه حضور شما را ایجاد می‌کند اما به دنبال ارتقای نام و یاد شماست؛ امیدوارم کار بزرگ شما در ارتقای جایگاه ایران بزرگ در عرصه آموزش و پرورش ماندگار و الهام‌بخش باشد.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم حافظی، تصریح کرد: یاد استاد بزرگوار مردی که این راه را فراروی ما گشود و با تلاش ماندگار آن را به یک شجره طیبه پرثمر تبدیل نمود برای او و یکایک شما بزرگان، سعادت و انسانیت را در همه مراحل زندگی آرزو دارم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.