استاندار تهران: برای ساخت هر کلاس درس به 300 میلیون تومان نیاز است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این مراسم ضمن گرمیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، اظهار کرد: فعالیت اثربخش مرحوم حافظی در سراسر کشور توانسته است، اقدامات مهم و زیربنایی در بخش مدرسه‌سازی با کمک سایر خیرین انجام دهد.

وی ادامه داد: سه مطلب است که باید مورد توجه باشد؛ آموزش و پرورش چه جایگاهی در کشور دارد و دوم اینکه کدام کار خیر اولویت بیشتری دارد و چه کنیم با توجه به وضعیت فعلی، یک هم افزایی داشته باشیم و جامعه را از فضا و تجهیزات آموزشی برخوردار کنیم زیرا زیربنای کشور بانشاط و قدرتمند در آموزش و پرورش شکل گیرد.

محسنی بند پی با بیان اینکه آموزش پایه، برقراری امنیت و بهداشت وظیفه مسؤولان است، گفت: هیچ جامعه‌ای بدون توسعه علمی به توسعه پایدار دست نمی‌یابد؛ اگر می‌بینیم در کشوری مردم از شادابی و توانمندی برخوردارند در گروی توجه به آموزش و پرورش است.

وی افزود: در آموزش و پرورش، 2 نظام ابتدایی و متوسطه داریم و توجه به نظام ابتدایی اساسی‌ترین بخش آموزش و پرورش است.

استاندار تهران با بیان اینکه یک ارتباط معناداری بین کسانی که از آموزش و پرورش خوب برخوردارند با کاهش جرم و جنایت وجود دارد، اظهار کرد: اگر ما به رشد و تکامل همه جانبه اعتقاد داریم باید توجه خاصی به آموزش و پرورش ابتدایی داشته باشیم. 

محسنی بند پی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و کره جنوبی به رشد عقلانی و خودباوری در نظام‌های آموزشی ابتدایی توجه دارند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب فضای آموزشی در تهران، گفت: میانگین استاندارد سرانه آموزشی در دوره ابتدایی در تهران، 24 نفر در هر کلاس درس است و ای عدد در شهر تهران بین 32 تا 34 نفر است و با میانگین فاصله دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه 12 هزار کلاس درس در استان تهران نیاز داریم، افزود: اگر حساب کنیم برای ساخت هر کلاس درس به 300 تا 320 میلیون تومان نیاز است می بینید عدد و رقم چقدر زیاد است و اینجا اهمیت و نقش خیرین را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر انجام کار خیر تکیه بر نیازسنجی باشد بسیار تأثیرگذار است، خطاب به خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: شما معماران فرهنگی جامعه هستید؛ از طرف دیگر آموزه های الهی می گوید که با جهل مبارزه کرد و ماندگارترین و اثربخش ترین کار، کار نیک و خیر مدرسه‌سازی است.

محسنی بند پی گفت: جلسات متعددی را تشکیل دادیم و وظایفی به عهده شهرداری است که عوارضی را باید دریافت کند و باید در امر آموزش و پرورش مشارکت فعال داشته باشد و از شهرداران خواستیم 2 قطعه زمین در اختیار مدرسه سازی قرار دهد؛ از منابع دولتی در بودجه سنواتی کمک گرفتیم ولی نیاز به مساعدت و کمک خیرین داریم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.