حمایت نمایندگان عرب از انحلال کنست با هدف تعطیلی معامله قرن

تعدادی از نمایندگان عرب کنست (پارلمان اسرائیل) تاکید کردند،‌ هدفشان از رای دادن به انحلال کنست و برگزاری مجدد انتخابات، تخریب طرح معامله قرن آمریکا بود که ضمن هماهنگی با دفتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دست به این اقدام زدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ایمن عوده، از نمایندگان کنست و رئیس فهرست عربی گفت،‌ برایش رای دادن به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ائتلاف راست‌گرای تبعیض‌پرستانه وی آسان نبود اما به این دلیل که انحلال کنست و برگزاری انتخابات مجدد حتما به تاخیر در طرح معامله قرن می‌شود، موجب شد وی و ۹ نماینده عرب دیگر تصمیم بگیرند به نفع ائتلاف حاکم نتانیاهو و علیه مخالفانش رای دهند.

عوده افزود، نمایندگان عرب در این اقدام فرصتی یافتند تا اشتباه خود را اصلاح کرده و با یک لیست در انتخابات آتی شرکت کنند اما به حالت تعطیلی درآوردن طرح ظالمانه ترامپ و نتانیاهو علیه مردم فلسطین از مهم‌ترین دلایل تصمیم وی در رای دادن به انحلال کنست بود.

یوسف جبارین، از نمایندگان کنست و عضو لیست فهرست عربی هم گفت: متوجه شده‌ایم که هر گونه کمپین انتخاباتی جدید به تاخیر در انتشار طرح معامله قرن برای چند ماه و شاید تعطیلی آن منجر می‌شود و به مانعی در برابر طرح‌های ترامپ و نتانیاهو در محرومیت مردم فلسطین از حق خود در برپایی کشوری با حاکمیت ارضی تبدیل می‌شود،‌ به همین دلیل تصمیم گرفتیم نهایت استفاده را از این تاخیر بکنیم تا طرح‌های آنها ناکام مانده و دیدگاه ما نیز درباره صلح براساس برپایی کشور فلسطین در کنار اسرائیل در مرزهای ۱۹۶۷ پیشرفتی داشته باشد.

گفتنی است، نتانیاهو بدون آرای اعضای عرب کنست، برای انحلال این پارلمان از اکثریت برخوردار بود. زیرا همه نمایندگان راست‌گرا یعنی ۶۴ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده به او رای دادند. اما پس از آن معلوم شد که برخی از این نمایندگان قصد داشتند علیه انحلال کنست رای دهند، سپس هنگامی که متوجه شدند نمایندگان عرب به ائتلاف نتانیاهو رای خواهند داد، تغییر عقیده دادند. یکی از نمایندگان راست‌گرا گفت، مسؤولی در دفتر نتانیاهو با روسای سه حزب عربی تماس گرفته و از آنها خواسته بود انحلال کنست و برگزاری زودهنگام انتخابات را حمایت کنند و موافقت نمایندگان عرب با این درخواست آنها را غافلگیر کرد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.