آغاز بهره برداری ازمیدانگاه هفتم تیر با حضور شهردار تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پیرو دستور حناچی شهردار تهران مبنی بر جمع آوری کارگاه های عمرانی غیرضروری از سطح شهر، بچینگ ها و حصار کارگاه وسیع میدان هفتم تیر به سرعت برچیده شد و فضایی 7 هزار مترمربعی جهت احداث میدانگاه و ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافت تا این نقطه از شهر تهران به جای آنکه یک کارگاه پراغتشاش بصری باشد، به بستری برای تقویت تعاملات اجتماعی و دمیدن روح حیات و پویایی به کالبد شهر تبدیل شود.

صبوری با بیان اینکه میدانگاه شهدای هفتم تیر دارای 3 هزار مترمربع فضای سبز و 3 هزار مترمربع پیاده راه های سنگ فرش شده در قسمت شمالی است، از جانمایی و احداث یک آمفی تئاتر رو باز به مساحت یک هزار مترمربع در قسمت جنوبی پروژه خبر داد و افزود: محل استقرار کارفودها از دیگر بخش های ضلع جنوبی پروژه به شمار می آید و زیرسازی مناسب آن، روند تردد و پارک کارفودها را تسهیل کرده است.

وی حذف یا کاهش ارتفاع زوائد بصری را از جمله مهمترین مشخصات فنی این پروژه ذکر و اضافه کرد: در پروژه ساماندهی میدانگاه شهدای هفتم تیر، تمام آنچه می تواند به عنوان زواید بصری سبب آشفتگی گستره دید شهروندان شود، برطرف شده یا مورد کاهش ارتفاع قرار گرفته است تا به این ترتیب هیچ فضای مرتفع بیش از یک و نیم متری در سطح پروژه موجود نباشد. جمع آوری ساختمان حجیم ورودی ایستگاه مترو و کاهش ارتفاع هواکش مترو از جمله اقداماتی است که در همین راستا صورت پذیرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، وجود مسیر زیرگذر برای دسترسی آسان به خیابان های کریمخان زند و شهید مفتح و همچنین پیاده راه هایی با عرض مناسب که امکان جمع آوری پل های طویل عابر پیاده از میدان هفتم تیر را فراهم ساخته است، به همراه تعبیه تجهیزاتی همچون مه پاش به منظور تلطیف و خنک شدن هوا در فصل تابستان را از دیگر ویژگی های فنی پروژه ذکر و اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه سال جاری توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران و براساس طرح اولیه ای که توسط سازمان زیباسازی شهر تهران تهیه و توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران تکمیل شده بود، آغاز و در مدت زمانی کمتر از 2 ماه به سرانجام رسید.

به گفته صبوری، ارتقای کیفیت فضاهای شهری، افزایش احساس رضایتمندی شهروندان از فضاهای عمومی و همچنین بهبود منظر شهری، از مهمترین اهداف طراحی و اجرای پلازای میدان هفتم تیر است. هزینه اجرای این پروژه براساس برآوردهای انجام شده به 3 میلیارد و 500 میلیون تومان می رسد.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.