تظاهرات مراکشی‌ها در مخالفت با کنفرانس منامه و معامله قرن

معترضان مراکشی به همراه نمایندگان سازمان‌های حقوقی، اتحادیه‌ها، جنبش‌های اسلامی و برخی احزاب سیاسی تظاهراتی برای اعلام مخالفت با طرح معامله قرن و کنفرانس منامه برگزار کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، در این تظاهرات که با فراخوان هشت موسسه مدنی و با مشارکت هزاران مراکشی در رباط، پایتخت این کشور برگزار شد، شعارهایی در حمایت از مساله فلسطین و قدس سر داده شده و هدف از "معامله ننگ" و "کارگاه خیانت" نابودی فلسطین و محو تاریخ و غارت منابع آن اعلام شد.

تظاهرکنندگان مراکشی ضمن درخواست برای تحریم کنفرانس منامه از برخی نهادها و سازمان‌های عربی به دلیل موافقت با طرح معامله قرن ترامپ انتقاد و تاکید کردند، مردم کشورهای عربی موضع‌گیری‌های خود را حفظ کرده و هرگز حمایت از مبارزات فلسطینی‌ها برای آزادی را فراموش نخواهند کرد.

آنها مخالفت خود را با حضور در کنفرانس منامه تحت هر عنوان و با هر بهانه‌ای اعلام و تاکید کردند، این کارگاه در هر حال هرگز موفق به اجرا یا تحمیل معامله قرن نخواهد شد.

معترضان مراکشی با سر دادن شعارهایی خواستند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جرم تلقی شده و فورا قانونی برای آن تصویب شود.

آنها با تاکید بر اینکه عادی‌سازی به هر شکلی و با هر بهانه‌ای یک خیانت ملی، دینی، قومی و انسانی است، از مسؤولان این کشور خواستند مخالفت خود را با کنفرانس منامه اعلام کنند.

محمد وایحمان، رئیس دیده‌بان مخالفان عادی‌سازی در مراکش که یکی از هیئت‌های برگزار کننده این تظاهرات بود، گفت: کارگاه منامه کارگاه خیانت، فریب و خنجر از پشت به مساله فلسطین است.

وایحمان درباره موضعگیری رسمی رباط نیز گفت: مراکش تا این لحظه در کنفرانس منامه شرکت نداشته و نخست وزیر نیز صراحتا اعلام کرد که چیزی درباره این کنفرانس نمی‌داند، سخنگوی دولت هم بر همین موضعگیری تاکید کرد.

در حالی که دولت مراکش هنوز موضع‌گیری رسمی و روشنی نسبت به این کنفرانس نداشته، مصطفی الخلفی، سخنگوی دولت مراکش هفته گذشته در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که موضع‌گیری رباط از سوی وزارت خارجه در زمان و چارچوب مناسب خود اعلام می‌شود.

پیشتر سعدالدین العثمانی، نخست وزیر مراکش در گفت‌وگویی مطبوعاتی مشارکت این کشور در کارگاه را تکذیب کرده بود.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.