حالا با امام‌اوغلو "همه‌ چی&

«"اکرم امام‌اوغلو" توانست در بزرگترین شهر ترکیه دوباره به پیروزی برسد و جان تازه‌ای به اپوزسیون ترکیه بدمد که در طول سالهای گذشته بسیار در تنگنا بوده است.»

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره پیروزی اکرم امام‌اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول نوشته است: اکرم امام‌اوغلو، نامزد اپوزیسیون توانست در سن ۴۹ سالگی بسیاری از ناظران را با پیروزی پرشور خود در انتخابات شهرداری استانبول در ماه مارس شگفت‌زده کند، اما نتایج این انتخابات تنها چند هفته بعد توسط مقامات انتخاباتی لغو شد.

او ادعاهای مطرح شده توسط رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه مبنی بر این‌که در انتخابات تقلب شده بود، را رد و اعلام کرد که حزب حاکم نمی‌خواهد به راحتی کنترل این کلانشهر و منابع وسیع آن را واگذار کند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در ماه مه اعلام کرده بود: آنچه که ما انجام می‌دهیم مبارزه برای دموکراسی و توزیع دموکراسی است.

او توانست در انتخابات روز یکشنبه مجدداً به پیروزی برسد و اختلاف آرا را به ۷۷۵ هزار نفر برساند.

"بی‌عدالتی‌های رخ داده" علیه امام‌اوغلو بعد از لغو نتایج انتخابات ماه مارس باعث شد که تعداد فالوئرها در حساب توئیتری امام‌اوغلو از ۳۵۰ هزار نفر به بیش از ۲.۷۵ میلیون نفر برسد.

امام اوغلو که در سال ۱۹۷۰ در شهر ساحلی دریای سیاه، ترابزون، در شمال شرقی ترکیه به دنیا آمد، در ابتدا شهردار یک منطقه کوچک به نام بیلیک دوزو در استانبول بود و از همانجا بود که توانست اعتبار لازم را به عنوان یک انسان لایق به دست آورد.

مهم‌ترین امتیاز او توانایی‌اش در جلب نظر اقشار دیگر فراتر از پایگاه اجتماعی حزب سکولار مردم جمهوری‌خواه است.

او که مدیریت تجاری خوانده، پیش از ورود به سیاست، یک رستوران در غرب استانبول داشت.

وی در اولین کمپین انتخاباتی‌اش رویکردی اتخاذ کرد که یک رویکرد واقع بینانه و عملی، توام با آرامش و به دور از اظهارات تحمیلی در مقابل بنعالی ییلدیریم، نامزد شناخته شده حزب حاکم بود.

اما او بعد از این‌که پیروزی‌اش لغو شد در یک سخنرانی صریح آستین‌ها را بالا زده و به حامیانش گفت: شاید شما ناراحت باشید اما هرگز امید خود را از دست ندهید.

او سپس در طول ۱۷ روز حضور در شهرداری استانبول از هزینه‌های غیرمعقول حزب عدالت و توسعه انتقاد کرد، اما بزرگترین و جدی‌ترین موفقیت او رویکرد مثبت در کمپین انتخاباتی‌اش است.

او توانست با مردم کوچه و بازار به راحتی ارتباط برقرار کرده و هرجایی که می‌رفت سلفی‌هایی با طرفداران‌اش در بازارها و کافه‌ها می‌گرفت.

زیلان کاراکوت که ویدیوهایی از کمپین امام‌اوغلو در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کرد، می‌گوید: امام‌اوغلو کاملاً طبیعی رفتار می‌کند به گونه‌ای که به راحتی می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند. این یک ویژگی است که همه کاندیداها نمی‌توانند داشته باشند.

امام‌اوغلو شعار انتخاباتی خود را با این مضمون انتخاب کرد: "همه چیز خوب خواهد شد. "

اکنون بعد از ۱۷ سال حضور حزب عدالت و توسعه در راس قدرت، حزب اپوزسیون مردم جمهوری‌خواه با امید تازه‌ای به میدان آمده است؛ حتی اگر تا زمان انتخابات بعدی تا سال ۲۰۲۳ ریاست جمهوری در دست حزب حاکم باشد.

امام‌اوغلو در پاسخ به این سوال که آیا او نیز راه اردوغان یعنی از شهرداری تا رهبری کشور را طی خواهد کرد، می‌گوید: زمان این مساله را خواهد گفت.

انتهای پیام

برچسب ها :

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.