خجسته: باید با اشخاص از هر جناحی که اموال نامشروع دارد، برخورد شود

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان"، گفت: مردم از ما تقاضا دارند تمام اصول قانون اساسی اجرا شود، یکی از این اصول، اصل 49 این قانون است که این اصل مطلق و برای همه زمان‌هاست.

وی افزود: براساس اصل 49 قانون اساسی، دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوءاستفاده از موقوفات، سوءاستفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش از زمین‌های موات و مباحات اصلی، دایر اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع را گرفته و به صاحبان حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او، به بیت‌المال دهد، این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به‌وسیله دولت اجرا شود.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: شفافیت اموال و املاک مسئولان چه قبل از دوران مسئولیت و چه در حین مسئولیت و چه بعد از مسئولیت یک اصل است. اگر ما این شفافیت را داشته باشیم و اموال و املاک مسئولان به طور شفاف در دسترس عموم قرار داشته باشد، دیگر راه برای مفاسد و آلودگی‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم، باز نمی‌شود.

خجسته با بیان اینکه ما به دنبال اعاده اموال نامشروع مسئولان از اول انقلاب تا به امروز هستیم، تصریح کرد: با ابلاغ و اجرایی شدن این قانون هم شفاف‌سازی انجام می‌شود و هم اگر پولی از بیت المال در اختیار کسی قرار گرفته باشد که حقش نباشد، بازگردانده می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز یک درد مردم از گرانی‌هاست و هزار درد آنها از اختلاس‌ها و فساد مالی است، اگر واقعاً نمی‌‌خواهیم اصل نظام را زیر سؤال ببریم، چه ایرادی دارد افرادی که از اول انقلاب تاکنون زمین‌خواری کرده ــ حال خواهر، برادر و یا فرزند هرکسی باشد ــ با برخورد قوه قضائیه مواجه شوند؟

رئیس فراکسیون مقابله با مفاسد اقتصادی مجلس وی تاکید کرد: باید اموال همه مسئولان و اطرافیان آنها مشخص باشد تا اعتماد برای مردم ایجاد شود. فساد به مانند "موریانه" است و زمانی که به نظام نفوذ کند پایه‌های نظام را آسیب می رساند. باید برای جلوگیری از فساد شفاف سازی انجام شود.

خجسته با تاکید بر اینکه مقابله با فساد و شفاف سازی باید از سه قوه آغاز شود گفت: مقابله  با فساد باید پله به پله و از بخش‌های بالا به سمت بخش‌های پایین صورت بگیرد؛ با شفاف سازی اموال و املاک مسئولان همه چیز روشن خواهد شد و جلوی خیلی از فسادها گرفته می‌شود.

رئیس فراکسیون مقابله با مفاصد اقتصادی تاکید کرد: در این طرح همه جوانب در نظر گرفته شده و با اشخاصی که اقدام به ثبت اموال و املاک خود نکنند برخورد خواهد شد. برخورد با متخلفان از هر چیزی مهم‌تر است. ملاحظات باید کنار برود. باید مسائل جناحی و گروهی را کنار گذاشت و با هر کسی و از هر جناحی که فساد انجام داده است و یا اموال نامشروع دارد برخورد شود.

انتهای‌ پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.