۸۰ درصد مردم از تأسیس دفاتر خدمات قضایی رضایت دارند

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، آیت الله حمید شهریاری معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات  قوه قضاییه در نشست خبری این معاونت که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم نسبت به تاسیس دفاتر خدمات قضایی رضایتمندی‌شان را اعلام کرده‌اند گفت: بیش از هزار نوع خدمات در ۲ هزار دفتر عرضه می‌شود.

وی افزود: ۸۰۹ دفتر دیگر هم مجوز گرفته اند.

معاون قوه قضاییه درخصوص وسایل مراقبت و پابندهای الکترونیکی نیز اظهار داشت: اجرای این طرح از سال ۹۴ آغاز شده و تا پایان سال ۹۷، ۴۷۵ مورد مجموعه پابندهای مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: قوه قضاییه درصدد توسعه استفاده از این نوع مراقبت‌هاست و با پیشنهاداتی که برای مجازات درجه ۴  شده اگر این طرح توسعه یاب مورد استفاده بیشتری خواهد داشت، البته ۱۰درصد  زندانیان از این مراقبت استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات  قوه قضاییه با بیان اینکه ۷ عنوان موضوع اتهام ۵۰ درصد تعداد پرونده‌های وارده به این دستگاه را شامل می‌شود اعلام داشت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه غیر عمدی براثر تصادف، تهدید، رانندگی بدون گواهینامه‌ و تخریب این ۷ مورد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ۱.۳ درصد پرونده‌های وارده این اتهامات مربوط به سرقت مستوجب تعزیر،۸.۷ درصد مربوط به ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص ۸.۲ درصد، ۶.۸ درصد مربوط به ایراد صدمه  غیر عمدی، تهدید ۵.۹ درصد و رانندگی بدون اسناد رسمی ۴.۴ و تخریب۳.۷ درصد را به خود اختصاص داده است.

به گفته آیت الله شهریاری با تمرکز بر این ۷ مورد می‌توانیم برنامه‌ریزی بر کاهش پرونده‌‌های وارده در قوه قضاییه داشته باشیم، بسیاری از مشکلات قضایی حل می‌شود.

ادامه دارد/

 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.