امیر قطر در پاکستان و امضای توافق‌های میلیارد دلاری

امیر قطر طی سفری رسمی و در پاسخ به دعوت نخست وزیر پاکستان به اسلام آباد رفته است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیا الیوم، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر عصر روز شنبه برای سفری دو روزه وارد اسلام آباد شد. قرار است در جریان این سفر توافقنامه‌هایی میان دو کشور به ارزش حدود ۲۲ میلیارد دلار امضا شود.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مراسم استقبال از امیر قطر حضور داشت و در جریان دیداری، دو طرف به بررسی راه‌های تقویت و توسعه روابط دوجانبه پرداختند. امیر قطر با عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان نیز دیدار خواهد کرد.

مسئولان دو کشور با حضور امیر قطر و عمران خان سه یادداشت تفاهم به منظور تقویت همکاری در بخش‌های تجاری، گردشگری و سرمایه‌گذاری امضا کردند و دو طرف در مورد تبادل اطلاعات در خصوص هرگونه عملیات پولشویی به اتفاق‌نظر رسیدند.

عمران خان برای نخستین بار در اوایل سال جاری میلادی به دوحه سفر کرده بود و در جریان آن سفر با امیر قطر به بررسی پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مشترک و همچنین تقویت سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری‌های نظامی پرداخته بود.

قطر روابط اقتصادی و نظامی مستحکمی با پاکستان دارد و دو کشور برای تحکیم همکاری نظامی تعدادی توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا کرده‌اند که شامل توافقنامه اعزام نیروهای مسلح پاکستان به قطر در سال ۱۹۸۵، همکاری دفاعی در سال ۲۰۱۰ و یادداشت تفاهم مربوط به فعالیت‌های پژوهشی و همکاری آکادمیک در سال ۲۰۱۶ است.

از زمان وقوع بحران میان دوحه و کشورهای محاصره‌کننده آن (مصر، عربستان، امارات و بحرین) در پنجم ژوئن ۲۰۱۷، پاکستان موضع میانه‌ای اتخاذ کرده و از دو طرف خواسته است برای حل بحران خود به مذاکره بنشینند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.