برنامه جدید مورینیو برای مربیگری؛ نیمکت تیم ملی را آماده کنید

ژوزه مورینیو درباره آینده کاری‌اش گفت احتمال اینکه در یک تیم ملی فعالیت کند بیشتر از کار در یک تیم باشگاهی است.

به گزارش ایلنا، از اواخر آذر گذشته که منچستریونایتد این مربی پرتغالی را اخراج کرد، مورینیو بیکار بوده و به‌عنوان کارشناس با شبکه‌های ورزشی همکاری کرده است.

در مصاحبه با «ایلون اسپورتس» مورینیوی 56 ساله از علاقه‌اش به چالش‌های جدید دنیای مربیگری سخن گفت: «می‌خواهم در رقابت‌های جدیدی شرکت کنم. به جام جهانی و جام ملت‌های اروپا فکر می‌کنم. مدت زیادی است که مایلم ماجراهای جدیدی را تجربه کنم. در حال حاضر فکر می‌کنم احتمال اینکه در آینده در یک تیم ملی کار کنم، بیشتر از تیم باشگاهی است اما آیا پرتغال تیم مناسبی برای من است؟ نه لزوما.» او که به خود لقب آقای خاص داده دوران پرافتخاری را به‌عنوان مربی باشگاهی سپری کرده که ابتدایش قهرمانی لیگ پرتغال با پورتو در سال 2003 بود، سال بعد او با پورتو لیگ قهرمانان اروپا را برد و به چلسی رفت.

دو سال پیاپی لیگ برتر را برد و چهار جام داخلی انگلیس را نیز به دست آورد. بعد به ایتالیا رفت و با اینتر افتخارات زیادی کسب کرد از جمله قهرمانی سه‌گانه در سال 2010. در رئال مادرید قهرمانی لیگ اسپانیا را هم به دست آورد و اگرچه در منچستریونایتد اوضاع آنطور که می‌خواست پیش نرفت و تنها قهرمانی جام اتحادیه انگلیس و لیگ اروپا را در این تیم به دست آورد اما تردیدی درباره توانایی‌ها و دستاوردهای دوران مربیگری او در باشگاه‌ها وجود ندارد.

مورینیو دو هفته قبل، از علاقه به بازگشت به فوتبال باشگاهی سخن گفته بود و این بار هم گفت: «بردن قهرمانی در پنجمین کشور متفاوت یا سومین بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا افتخاراتی است که دوست دارم به دست آورم اما تنها به خاطر اینها کاری را نمی‌پذیرم بلکه باید پروژه‌اش نیز قانعم کند. می‌خواهم خوشحال باشم نه اینکه فقط ببرم. دوست دارم رضایت داشته باشم و نمی‌خواهم پیشنهادی را قبول کنم که راضی‌ام نکرده. برای همین است که اگر یک باشگاه به من بگوید امروز شرایط بردن فراهم نیست اما ما می‌خواهیم تو شرایط بردن را فراهم کنی، به پیشنهادش فکر می‌کنم.»

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.