سازمان ملل: آلمان و قطر برای مذاکرات بین افغان تلاش می‌کنند

یک مقام سازمان ملل اعلام کرد، آلمان و قطر در حال همکاری برای سازماندهی "گفت‌وگوی بین افغان" به منظور آغاز رسمی مذاکرات میان دولت کابل و طالبان هستند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ماه‌های اخیر زلمای خلیل‌زاد، دیپلمات آمریکایی چندین دور با نمایندگان طالبان دیدار کرده است، با نگاهی بر خروج نیروهای آمریکایی که اولین بار ۱۸ سال پیش در طولانی‌ترین جنگ آمریکا عازم افغانستان شدند.

تادامیچی یاماموتو، رئیس هیات امدادرسان سازمان ملل در افغانستان در جلسه شورای امنیت گفت: مذاکرات مستقیم میان ایالات متحده و طالبان با حمایت گسترده بین‌المللی ادامه دارد.

این مقام سازمان ملل بدون اشاره به جزئیات یا جدول زمانی تاکید کرد: در کنار این تلاش، افغانستان و برخی از شرکای بین‌المللی آن خصوصا قطر و آلمان برای یک گفت‌وگوی بین افغان آماده می‌شوند. تمامی این تلاش‌ها لازم است به سمت یک هدف مشترک هدایت شود؛ آغاز رسمی مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان برای حصول توافق صلح.

یاماموتو که به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان هم خدمت می‌کند، تاکید کرد: پیام مشترک به طالبان واضح است؛ به پای میز گفت‌وگو بیایید و مستقیم با دولت افغانستان مذاکره کنید.

انتهای پیام  

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.