سیمایی: دوره‌های MBA و DBA منجر به صدور مدرک تحصیلی نمی‌شود

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی،‌ به نقل از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات وفناوری، گفت: دوره‌های مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) و دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کار (DBA) که مؤسسه‌های آموزشی آزاد برگزار و ادعای صدور مدرک تحصیلی برای آن‌ها دارند در واقع دانشگاهی نبوده و منجر به صدور مدرک تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نمی‌شود.

وی افزود: متأسفانه موسسه‌های برگزارکننده این دوره‌ها طوری اقدام می‌کنند که به نظر می‌رسد با برگزاری 20، 40، 50 حتی 100 ساعت از این کلاس‌ها، در واقع دوره دانشگاهی برای متقاضیان برگزار می‌کنند در حالی که این طور نیست. برگزارکننده این دوره‌ها برای جلب مشتری این گونه وارد میدان می‌شوند که دوره دانشگاهی برگزار می‌کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره دانشگاه‌هایی که این دوره‌ها را برگزار می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها در پایان هر دوره صرفاً گواهی شرکت در این کلاس‌ها را برای افراد صادر می‌کنند.

وی تاکید کرد: MBA و DBA دوره‌های آموزش آزاد است. برای ارتقا سطح سواد عمومی نیازی نیست حتماً به یک مقطع تحصیلی وارد شد، همان طور که برای دوره‌های نقاشی، زبان و هنر هم کلاس‌های آموزش آزاد برگزار می‌کنند، اما صرفاً مدرک شرکت در دوره صادر می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها :

سیمایی تحصیلی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.