50هزار پرونده تعزیرات مربوط به حوزه بهداشت و درمان است

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه مشترک با ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت، دارو و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو و همچنین قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: حلقه های کاری ما با بسیاری از سازمان ها گره خورده و از نظر کمی پرونده ای، کار در حوزه غذا و دارو حدود ۵۰ هزار پرونده‌ و برابر با یک دوازدهم پرونده های تعزیرات است.

وی با اشاره به اینکه همکاری و همراهی با وزارت بهداشت در سال ۹۷ یک روند افزایشی داشته، اظهار داشت: روال ارتباطات در حوزه ستاد و صف در سال گذشته به خوبی اتفاق افتاده و باید همچنان با قوت و قدرت این ارتباط ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه عدالت در بررسی، ورود و تعمیم آن به همه حوزه ها اهمیت دارد، افزود: پزشکان مورد اعتماد مردم و نظام هستند و اثرگذاری بالایی در جامعه برخوردارند و اگر بنا است در مقوله پزشکان از کمیسیون ماده ۱۱ استفاده کنیم باید این مورد را به تجهیزات پزشکی و دارو هم تعمیم بدهیم.انصاری با بیان این مطلب که همکاری ها در سال ۹۷ در زمینه پرونده و نظارت های گشتی افزایش یافته است، تصریح کرد: اگر بخواهیم با پرونده محوری حوزه بهداشت را مدیریت کنیم، این ممکن نیست و باید یک تنظیم گری میدانی انجام دهیم.

رئیس سازمان تعزیرات تاکید کرد: باید مراقب بود که قوانین بستر توقف رسیدگی به پرونده ها نشود و توجه داشته باشیم که هرچه بتوانیم عدالت در رسیدگی و اجرا را بیشتر کنیم؛ بهتر می توانیم به وظیفه عمل کنیم.

وی افزود: اینکه یک پزشک باید عمل جراحی را انجام بدهد یا خیر، اصلا کار ما نیست و کار تخصصی کارشناسی است و از همین رو نقطه اتکایی ما در بحث کارشناسی پزشکی، غذا و دارو، وزارت بهداشت است و امیدواریم وزارت بهداشت همچون گذشته همراهی لازم در این زمینه را داشته باشد.

انصاری هدف از مشارکت و همراهی با وزارت بهداشت را دستیابی به اثربخشی و راهبرد مفید و راهگشا عنوان کرد و اظهار داشت: به شدت معتقدیم که باید مسیرهایی را برویم که بتواند همکاری های ما را به آنچه ما را به آینده بهتر رهنمون کند. باید در تعامل ها، راه ها را مرور کنیم و سازمان تعزیرات نه تنها در حوزه پرونده ای که حلقه پایانی است بلکه در حوزه سیاست گذاری و تنظیم رفتاری نیز آماده همکاری هستیم.

 شانه ساز معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش و رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این دیدار با اشاره به افزایش کمی و کیفی گشت های مشترک با سازمان تعزیرات، بر لزوم افزایش همکاری ها به منظور نظارت و برخورد با متخلفان تاکید کرد.

در این جلسه ایرج حریرچی معاون کل ، محمدرضا شانه ساز معاون وزیر، دارو و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی معاون بهداشت و همچنین مدیران کل بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین  علیرضا مرآتی مدیرکل حوزه ریاست، آرش لشگری مدیرکل حمایت از مصرف کننده، فرزاد آقایی مدیرکل امور اقتصادی، سیدعبدالمجید اجتهادی مدیرکل نظارت و هماهنگی قاچاق کالا و ارز، محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات شهر تهران، مرتضی خدایی سرپرست مجتمع بهداشت و درمان سازمان تعزیرات حکومتی نیز حضور داشتند و مهم ترین مسائل روز در حوزه نظارت و رسیدگی به تخلفات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.