حکم محیط‌بان‌همدانی از قرار بازداشت به وثیقه تغییر کرد

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان محیط زیست کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از تبدیل حکم پرونده محیط‌بان همدانی محکوم به اعدام از قرار بازداشت به قرار به وثیقه خبر داد.

وی با اشاره به پیگیری‌های این سازمان در خصوص  پرونده «سعید مومیوند» محیط‌بان محکوم به اعدام استان همدان که براساس حکم دادگاه بدوی محکوم به اعدام شده بود، گفت: با اعتراض به این حکم، صحنه‌سازی این درگیری مجددا انجام شد و در دیوان عدالت، حکم دادگاه به قرار وثیقه تغییر پیدا کرد.

 محبت‌خانی ادامه داد: وثیقه درنظر گرفته شده ۵ میلیارد تومان ارزش دارد که اگر خانواده و بستگانش امکان فراهم آوردن آن را نداشته باشند، سازمان برای آن اقدام خواهد کرد.

 سال ۹۵ تعدادی از متخلفین شکار و صید وارد منطقه حفاظت شده نشر همدان شده و اقدام به شکار غیرقانونی کردند که محیط‌بانان منطقه حسب وظیفه اقدام به تعقیب و گریز با متخلفان پس از توقیف خودرو کردند که در این حین این محیطبان پس از فرمان ایست، و در حال دویدن، تفنگ را به قصد تیر اندازی هوایی به بالا آورد ولی با توجه به ناهموار بودن مسیر، قبل از بالا آمدن کامل تفنگ، گلوله رها شد که متاسفانه به مقتول اصابت کرد و مجروح شد که وی بعد از  ۱۵ روز از دنیا رفت.

انتهای پیام/

 

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.