«سنگ کلیه» علت ۳۷ درصد مراجعات مردم به مراکز درمانی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، عباس بصیری، رئیس انجمن اورولوژی ایران در بیست و دومین کنگره انجمن اورولوژی ایران و سیزدهمین کنگره پرستاری اورولوژی اظهار داشت: در حال حاضر تعرفه‌ها چالش همه گیر رشته‌های پزشکی است. با توجه به پایین بودن تعرفه‌ها، پزشکان برای معیشت زندگی ناچارند کمیت مراجعان را افزایش دهند که این کار موجب کاهش سایر فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و کیفیت ارائه خدمات می‌شود.

وی ادامه داد: ضرر این مسئله متوجه جامعه و سلامت بیماران است. همچنین تجهیزات و امکانات بسیار گران شده و با توجه به نبود حمایت برای خرید آن، در برخی مراکز متخصصان اورولوژی ناچارند بدون تجهیزات و مانند یک جراح عمومی کار کنند.

بصیری درباره شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی گفت: ۳۷ درصد مراجعات مردم به مراکر درمانی به دلیل سنگ کلیه است. ایران از کشورهای بومی در بروز سنگ کلیه است و این بیماری در جنوب غربی، غرب و شمال کشور شایع‌تر است.

رئیس انجمن اورولوژی ایران افزود: ترکیبات آب مصرفی، تغذیه، غلظت آب و مصرف نمک زیاد در بروز سنگ کلیه بسیار مؤثر است.

وی گفت: امروز سنگ کلیه در اطفال به دلیل بی تحرکی، عدم فعالیت فیزیکی و مصرف غذاهای آماده نیز شایع‌تر شده است.

 سید یوسف حسینی رئیس بیست و دومین همایش اورولوژی، اظهار داشت: کمبود تجهیزات یکی از چالش‌های اصلی رشته اورولوژی است که باید تجهیزات تشخیصی و درمانی به روز تأمین شوند.

وی افزود: با توجه به نوسانات و تغییرات ارزی تجهیزات، این رشته بسیار گران شده و چون این تجهیزات وابسته به ارز هستند توان خرید نداریم.

حسینی تصریح کرد: در این راستا از مسئولان وزارت بهداشت درخواست حمایت برای تأمین تجهیزات تشخیصی و درمانی به روز رشته اورولوژی را داریم.

رئیس بیست و دومین همایش اورولوژی بیان داشت: در سال‌های اخیر با توجه به تربیت اورولوژیست نیروی جوان متخصص بیش از حد نیاز بوده و در دور افتاده‌ترین نقاط هم مردم به بهترین خدمات دسترسی دارند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.