پیگیری آیین‌نامه ژن درمانی در دستور کار معاونت علمی

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی،‌ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای تجاری‌سازی محصولات ژن درمانی، گفت: ما در زمان طلایی تبدیل دانش به فناوری در این حوزه قرار داریم و برای تسریع ورود محصولات حوزه ژن درمانی به بازار نیازمند تعریف زیر ساختارها و تدوین آئین نامه‌های مربوط به این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی پیگیری آئین نامه‌های ژن درمانی را در اولویت قرار داده است.

حمیدیه تولید موش هموفیلی توسط متخصصان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را نوید آینده روشن فناوری‌های این حوزه ذکر کرد و ادامه داد: اگرچه متخصصان دانش تولید محصول را دارند اما نیاز است در کنار تولید محصول، افراد متخصصی در حوزه دانش کسب و کار حضور داشته باشند تا بتوانند ورود به بازار را تسهیل کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به کشش بازار منطقه برای این گونه محصولات باید در مدل اقتصادی مطرح شده، پتانسیل عرضه در بازارهای بین المللی را نیز مد نظر داشت.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.