جزئیات راه اندازی کارخانه نوآوری در ۵ شهر

دکتر اسماعیل قادری فر در گفتگو با خبرنگار خبرآنی در خصوص راه اندازی کارخانه‌های نوآوری در کلان شهرهای بزرگ کشور گفت: عملیات عمرانی کارخانه نوآوری در شیراز و در محل کارخانجات صنایع مخابراتی در فضایی به مساحت ۱۴ هزار متر شروع شده است و بناست تا شهریور به بهره برداری برسد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری افزود: همچنین کارخانه نوآوری مشهد که جنب دانشگاه فردوسی مشهد و در یکی از کارخانه‌های متروکه بوده است با همکاری و مشارکت شهرداری مشهد در آبان ماه به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی، قرارداد کارخانه نوآوری در یزد در محل کارخانه متروکه‌ای منعقد شده است و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مساعدت سازمان ملی زمین و مسکن اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

قادری فر با بیان اینکه معمولاً بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و بومی فعالیت کارخانه‌های نوآوری مشخص می‌شود، افزود: همچنین قراردادهای ایجاد کارخانه‌های نوآوری در تبریز و اصفهان نیز بزودی منعقد می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امیدواریم ایجاد این کارخانه‌های نوآوری بستر مناسبی را برای توسعه زیست بوم نوآوری در کشور مهیا سازد.

قادری فر با بیان اینکه هدف این است که در فاز اول سوله‌ها و پهنه‌های صنعتی را با بازسازی به کارخانه‌های نوآوری تبدیل کنیم، بیان کرد: ما یک محدودیت جدی در تخصیص منابع عمرانی داریم و اینکه قصد نداریم در این شرایط هزینه‌ای به هزینه‌های دولت اضافه کنیم و به ساخت و ساز ساختمان‌های جدید اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی کارخانجات نوآوری از طریق راه و شهرسازی، شهرداری، استانداری اقدام می‌شود، بیان کرد: امیدواریم در کلان شهرهای کشور ایجاد کارخانه‌های نوآوری را در کنار مراکز نوآوری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما همواره در معاونت علمی به فکر هستیم که این پهنه‌های صنعتی متروکه از یک طرف و ظرفیت‌های خالی وارد چرخه نوآوری شوند و از آنها اشتغالزایی بدون دود و آلودگی‌های زیست محیطی بیرون بیاید.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.