سازمان آزادی‌بخش فلسطین: کشورهای عربی از شرکت در کنفرانس بحرین صرف‌نظر کنند

سازمان آزادی‌بخش فلسطین از کشورهای عربی که تصمیم گرفته‌اند در کارگاه اقتصادی بحرین مشارکت کنند، خواست، از تصمیم خود بازگردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه الجزیره، کمیته اجرایی این سازمان پس از نشست خود در رام‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد، هدف دولت آمریکا از چنین کنفرانسی پس از اینکه گام‌های گسترده‌ای (اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس) در جهت اجرای جنبه سیاسی معامله قرن برداشت، آغاز اجرای جنبه اقتصادی این طرح است.

این کمیته از همه کشورهای عربی که با حضور در کارگروه منامه موافقت کرده‌اند، خواست، در مواضع خود تجدیدنظر کرده و به تصمیمات نشست ظهران در سال ۲۰۱۸، نشست اخیر تونس و طرح صلح عربی بدون تغییری یا جایگزینی پایبند باشند.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه خود آورده است، تلاش برای ادغام اقتصادی، سیاسی و امنیتی اسرائیل در منطقه همزمان با ادامه اشغالگری و پیوستن غیرقانونی اراضی عربی و فلسطینی به این رژیم را به طور جدی پیگیری می‌کند.

این سازمان بار دیگر قاطعانه با برگزاری این کنفرانس مخالفت کرده و از همه کشورها، هیئت‌ها و نهادهای سیاسی و اقتصادی مدعو خواست به موضع فلسطین احترام گذاشته و از مشارکت در این کنفرانس امتناع کنند. در ادامه بیانیه مذکور آمده است،‌ هیچ طرفی مکلف به مذاکره به نیابت از مردم فلسطین نیست.

کاخ سفید نخستین بخش از طرح معامله قرن را در این کنفرانس مطرح خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود، پیش از اینکه مسائل سیاسی موجود میان فلسطین و اسرائیل که جوهره اصلی درگیری میان این دو طرف است، حل شوند، این طرح آمریکا کشورهای عرب حامی مالی را برای سرمایه‌گذاری در کرانه باختری و نوار غزه تشویق کند.

عربستان و امارات مشارکت خود را در کنفرانس منامه اعلام کرده‌اند، این درحالی است که دیگر کشورهای عربی هنوز موضع خود را اعلام نکرده و تعدادی از بازرگانان فلسطینی هم دعوت برای مشارکت را رد کرده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.