در بحبوحه کشمکش‌ها، حامیان بولسونارو تجمع برگزار می‌کنند

رئیس‌جمهوری برزیل پس از پنج ماه از حضور در راس قدرت، با کنگره‌ای غیر مشارکتی، اعتراضات خیابانی، رسوایی فساد خانوادگی و سقوط محبوبیت دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شروع پر افت و خیر ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری دست راستی برزیل که با موج نارضایتی مردم از حاکمیت سیاسی برزیل به پیروزی رسید، موجب شده تا حامیانش امروز (یکشنبه) تجمعاتی در حمایت از او در شهرهای سراسر این کشور برگزار کنند.

اما این درخواست‌های مبهم، بیانگر ترکیبی از درخواست‌ها و اعتراضات است که با واکنش هم حزبی‌های بولسونارو و جنبش‌های جناح راستگرا مواجه شده است. خود بولسونارو گفته است که قصد شرکت در این تجمعات را ندارد.

ایده برگزاری راهپیمایی در حمایت از بولسونارو پس از آنکه ده‌ها هزار تن در سراسر برزیل علیه کاهش بودجه آموزش عمومی از سوی دولت او اعتراض کردند، جان گرفت. این اولین جنبش خیابانی گسترده علیه نظامی سابق برزیلی است که اول ژانویه روی کار آمد و با افت شدید محبوبیتش روبرو شد.

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، ۳۶ درصد از برزیلی‌ها عملکرد دولت را بد یا وحشتناک دانستند و ۳۴ درصد هم آن را خوب یا عالی توصیف کردند. این نظرسنجی ۲۱ و ۲۲ مه در بین ۱۰۰۰ تن انجام شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.