مخالفت وزیر خارجه لبنان با "&a

وزیر خارجه لبنان با اشاره به وجود برخی "طرح‌های خارجی" برای اسکان دائمی آوارگان فلسطینی و سوری در خاک لبنان، گفت: هدف از چنین طرح‌هایی پاکسازی مسئله فلسطین و سوریه است و ما با آنها مقابله خواهیم کرد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان تاکید کرد، خطر اسکان دائمی آوارگان از سال ۱۹۴۸ تهدیدی برای لبنان بوده است اما اکنون شدت یافته و به خطر اساسی تبدیل شده است. نباید تنها به قانون اساسی لبنان درباره منع اسکان آوارگان اکتفا کرد زیرا قانون‌ها در حال تغییر و تحول هستند.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: اراده لبنان در کنار قانون اساسی مانع اجرای طرح‌های اسکان آوارگان در لبنان می‌شود که هدف از آنها پاکسازی مسئله فلسطین و سوریه است. اراده خارجی آشکاری برای نگه داشتن آوارگان و پناهجویان در خاک لبنان وجود دارد.

وی گفت: ما در زمان سختی میزبان آوارگان سوری در سرزمین خود بودیم اما وظیفه ما بازگرداندن آنها به سرزمینشان است.

باسیل تاکید کرد: همانطور که ما توانستیم ارتش صهیونیستی را در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ در جنوب لبنان شکست دهیم، همانگونه نیز طرح‌های اسکان را ناکام خواهیم گذاشت و فلسطینی‌ها و سوری‌ها به سرزمین خود باز خواهند گشت.

وی تاکید کرد، باید از مسائل مشترک عربی دفاع شود و اقتصاد لبنان در راستای حفظ حاکمیت و استقلال کشور "که از خارج مورد تهدید قرار می‌گیرد" تقویت شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.