هشدار مدیر اطلاعات ملی آمریکا نسبت به در خطر بودن امنیت ملی کشور

پس از آنکه دونالد ترامپ اختیارات جدیدی به دادستان کل آمریکا اعطا کرد تا اطلاعات مرتبط به چرایی آغاز تحقیقات علیه روسیه را از حالت محرمانه خارح کند، مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره به خطر افتادن امنیت ملی کشورش هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته هافینگتون پست، دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا (دی‌ان‌آی) در بیانیه‌ای ابراز "اطمینان" کرد که ویلیام بار، دادستان کل کشورش از "استانداردها" تبعیت خواهد کرد. کوتس همچنین هشدار داد که چنانچه "اطلاعات بسیار محرمانه و حساس" منتشر شود "امنیت ملی آمریکا" به خطر می‌افتد.

کوتس همچنین تاکید کرد، جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنان به سهیم کردن مابقی دولت در "اطلاعات غیر سیاسی" ادامه خواهد داد. این مقام اطلاعاتی آمریکا گفت: مطمئن هستم که دادستان کل با جامعه اطلاعاتی مطابق با استانداردهای تعیین شده برای حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده بسیار حساس که در صورت انتشار عمومی، امنیت ملی ما را در معرض خطر قرار می دهد، کار خواهد کرد.

ویلیام بار ماه گذشته با حضور در یک کمیته فرعی مجلس سنا، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را به "جاسوسی" از کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶ متهم کرد. همانطور که ویلیام بار بررسی ریشه‌های تحقیق وزارت دادگستری آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و کمپین ترامپ را آغاز می‌کند، ناظران نگران قدرت‌های اطلاعاتی جدید دادستان کل آمریکا هستند؛ فردی که به عنوان حامی عمیقا حزبی ترامپ شناخته می‌شود.

مایکل مورل، معاون سابق سازمان سیا هم به واشنگتن پست گفت اینکه اجازه داده شود ویلیام بار تصمیم بگیرد چه سندی از حالت محرمانه خارج شود به طور "بالقوه خطرناک" است. به گفته او، ویلیام بار می‌تواند اطلاعات را، حتی به صورت ناخواسته، آشکار کند که بر امنیت ماموران اطلاعاتی آمریکا تاثیر گذاشته و آن را به خطر می‌اندازد.

آدام شف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هم گفته است: انتشار گزینشی اسناد می‌تواند منابع و متدهای جامعه اطلاعاتی آمریکا را تضعیف کند و حتی منابع در معرض خطر قرار بگیرند اما امنیت ملی کشور هم در کنار آن متحمل آسیب می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.