شورایی‌ها تلاش بیشتری برای حفظ باغات و فضای سبز تهران داشته باشند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در ادامه صد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نوبت به رسیدگی به باغ بودن یا نبودن یک قطعه زمین ۵۰ هزار متری در منطقه ۲۱ شهرداری تهران رسید.

اعضای شورای شهر تهران در خصوص اینکه چرا این زمین از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران باغ فرض شده است از علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران سوال پرسیدند.

مختاری گفت: اگر برای باغ بودن یا نبودن مساحت زمین در نظر گرفته شود باید بگوییم اصلا باغی در تهران نداریم.

وی افزود: در منطقه بیست و یک شهرداری تهران زمینی وجود داشته است که بیش از ۴۰۰ درخت مثمر داشته است اما ابتدا این درختان از سوی مالک قطع شده‌اند و سپس نهال کاشته شده است.

مختاری گفت: از نظر منظره و محدوده و اینکه این زمین در منطقه صنعتی قرار دارد که ریه شهر در نظر گرفته می شود بهتر است این ملک باغ در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شتچهر تهران خاطرنشان کرد: ما نظرمان این است که در مناطقی مثل منطقه ۲۱ حداقل ۳۰ درصد زمین باید به کاشت درخت اختصاص یابد تا بشود سهمی در تمیزی هوای تهران داشته باشد.

وی افزود: ما از اعضای محترم شورای شهر تهران می خواهیم همانگونه که با حذف مصوبه برج باغ‌ها اقدام خوبی در راستای حفظ فضای سبز شهر تهران انجام دادند از این پس بیش از پیش به حفظ باغات اهتمام داشته باشند.

زهرا صدراعظم نوری در مخالفت با مختاری گفت: این ملک ۵۰ هزار متر است اما تعداد درختان لازم برای آنکه به عنوان باغ در نظر گرفته شود را ندارد.

این عضو‌شورای اسلامی شهر تهران گفت: همین که براساس قانون صاحب ملک موظف به پرداخت سه برابر جریمه تعداد درختان قطع شده و کاشت دو برابر تعداد قطع شده باشد کافی است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.