اپوزیسیون آلبانی باز هم خواستار استعفای نخست‌وزیر شد

حامیان اپوزیسیون آلبانی بار دیگر تجمعی عمدتا مسالمت‌آمیز در خیابان‌های کشورشان برگزار کرده و خواستار استعفای "ادی راما" از مقام نخست‌وزیری شدند تا مسیر برگزاری انتخابات زودهنگام هموار شود. این ششمین اعتراض سراسری در سه ماه گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان آلبانیایی پوستر و فانوس‌هایی با نوشته "استعفا" در دست داشتند و تعدادی از جمعیت چندین هزار نفری معترضان بمب‌های رنگی به سمت دفتر ادی راما پرتاب کردند. برخی از معترضان هم در نزدیکی ساختمان پارلمان کشورشان به سمت پلیس ضد شورش مواد آتش‌زا انداختند.

با این حال ناآرامی کمتر از اعتراضات دو هفته پیش بود که معترضان با بمب‌ دودزا، مواد آتش‌زا و بمب رنگی به سراغ ساختمان دولت و پارلمان آلبانی رفتند.

نخست‌وزیر آلبانی ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۱۷ را که موجب پیروزی حزب سوسیالیستش شد و او را برای دومین بار در مقامش ابقا کرد، نمی‌پذیرد. او در نامه‌ای سرگشاده خطاب به لولزیم باشا، رهبر حزب اپوزیسیون دموکراتیک تاکید کرد که استعفا نخواهد دارد و از این مقام خواست تا این بحران را با مذاکره فرونشاند.

لولزیم باشا شنبه در جمع معترضان تاکید کرد: "او از من، از ما خواسته است تا تسلیم شویم؟ پاسخ او را بدهید!" معترضان هم یک صدا شعار "راما استعفا" سر دادند. این رهبر اپوزیسیون آلبانی افزود: مسیر یک راه‌حل سیاسی را هموار کنید.

ساعاتی پیش از این تجمع اعتراضی، هیاتی از اتحادیه اروپا، سفارتخانه‌های کشورهای عضو آن و سفارت ایالات متحده از معترضان خواستند تا اعتراضات مسالمت‌آمیز برگزار کنند. دفتر اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما از همه طرفین درخواست داریم تا گفت‌وگو کنند تا فورا راه‌حلی برای برون‌رفت از اوضاع سیاسی کنونی به دست آید.   

معترضان شنبه که از سراسر آلبانی در تیرانا، پایتخت کشورشان جمع شده بودند، پرچم‌های ملی و اتحادیه اروپا را در دست داشتند، فریاد "راما برو" سر می‌دادند و بوق می‌زدند. پلیس ضد شورش آلبانی هم به سمت معترضانی که سنگ به سمتشان پرتاب می‌کردند، آب پرفشار گرفت.

انتهای پیام  

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.