وزیر رفاه «تأمین اجتماعی» را از بلاتکلیفی درآورَد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سازمان تأمین اجتماعی بیش از 42 میلیون نفر بیمه شده دارد که نیمی از جمعیت کشور را در برمی‌گیرد و بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور محسوب می‌شود.

پس از درگذشت سید تقی نوربخش مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی در سانحه رانندگی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی براساس قانون ۶ ماه مهلت داشت که  مدیرعامل جدید این سازمان را معرفی کند که اکنون بیش از ۶ ماه از این مهلت می‌گذرد و تأمین اجتماعی همچنان با سرپرستی محمد حسن زدا که حدود 30 سال سابقه در این سازمان دارد، اداره می‌شود.

بیات رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بارها اعلام کرده‌ایم که سازمان تأمین اجتماعی باید از این بلاتکلیفی خارج شود و هرچه زودتر مدیرعامل جدید را معرفی کنند.

وی بیان داشت: در 6 ماهه اخیر باتوجه به اینکه سرپرست سازمان از بدنه بود و اطلاع کافی از شرایط ویژه تأمین اجتماعی داشت، اقدامات خوبی انجام شد.

بیات با اشاره به اینکه عملکرد زدا در چندماه گذشته در تأمین اجتماعی قابل دفاع است، گفت: در حوزه بازنشستگی و مستمری‌بگیران افزایش حقوق‌ها در حد مطلوب افزایش یافت و به موقع نیز پرداخت شد. در افزایش حقوق‌ها نیز نظر کانون بازنشستگی را دریافت کردند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت‌: می‌توان گفت برای نخستین بار در دهه اخیر افزایش حقوق‌ها با حقوق اردیبهشت ماه اعمال شد و مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با حقوق خرداد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.