برگزاری تظاهرات در الجزایر در میان تدابیر شدید امنیتی

الجزایر روز جمعه شاهد تدابیر شدید امنیتی و بازداشت مخالفان برای مهار اعتراضات در این کشور همزمان با برگزاری تظاهراتی جدید بود.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌ العربی، منابع محلی در الجزائر از فوت یک شهروند الجزائری بر اثر سکته قلبی در حین مشارکت در راهپیمایی روز جمعه در خیابان "عمیروش" در مرکز پایتخت خبر دادند.

سایت‌های خبری الجزائری از جمله "سبق پرس" اعلام کردند که این تظاهرکننده که از اهالی "باینام" در غرب پایتخت الجزائر بود، ناگهان بر زمین افتاد و امدادرسانان و کارکنان حمایت مدنی برای نجات وی خود را به این مکان رساندند اما وی جان خود را از دست داده بود.

پایتخت الجزائر روز جمعه به رغم تشدید اقدامات امنیتی بی‌سابقه شاهد چهاردهمین راهپیمایی بود و تظاهرکنندگان در جریان آن خواستار برکناری افراد باقی مانده از نظام عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری سابق این کشور و لغو برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شدند که قرار است در چهارم ژوئیه برگزار شود.

از سوی دیگر، پلیس الجزائر  صبح روز جمعه ده‌ها تن را در نزدیکی میدان پست در مرکز پایتخت این کشور بازداشت کرد.

به رغم استقرار امنیتی گسترده در مقایسه با هفته‌های گذشته و بازداشت‌ها، اعتراض کنندگان در نزدیکی میدان پست  در خیابان‌های مرکز این شهر  پس از اقامه نماز جمعه تجمع کردند.

در همین راستا، مهنی عبدالسلام، یکی از اعتراض‌کنندگان و استاد دانشگاه "باب‌الزوار" در پایتخت الجزائر گفت:‌ پلیس الجزائر به صورت روشمند هرکسی را که پلاکارد در دست دارد، بازداشت می‌کند اما ما تظاهرات را هرگز متوقف نمی‌کنیم.

یکی از شاهدان از بازداشت یک زن در صبح روز جمعه در حین راهپیمایی خبر داد.

خودروهای پلیس نیز به این منظور مستقر شده بودند و نیروهای ضد شورش کمربند امنیتی را در نزدیک ساختمان پست مرکزی ایجاد کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی علیه ژنرال‌ها و احمد قاید صالح، فرمانده ستاد ارتش که از قدرتمندترین مقامات کنونی در الجزائر از زمان کناره‌گیری بوتفلیقه است، سر دادند.

سایت خبری "همه چیز از الجزائر" اعلام کرد که پلیس این کشور تظاهرکنندگان زیادی را بازداشت کرد.

در همین راستا، سعید الصالحی، معاون رئیس انجمن دفاع از حقوق بشر الجزائر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: گشت‌زنی‌هایی در این شهر انجام شد و هر کسی که تلاش داشت به تظاهرات بپیوندد بازداشت می‌شد. به نظر می‌رسد مقامات الجزائر می‌خواهند مانع راهپیمایی شوند.

برای چهاردهمین هفته متوالی الجزائری‌ها به منظور تحویل قدرت و برکناری شخصیت‌های نظام سابق و در رأس آنها عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهوری موقت، نور الدین بدوی، نخست‌وزیر الجزایر و احد قاید صالح، رئیس ستاد کل ارتش این کشور تظاهراتی به راه انداختند.

اعتراض‌کنندگان همچنین خواستار عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در چهارم ژوئیه  شدند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.