وعده مادورو برای راه‌اندازی نسل چهارم شبکه‌های تلفن همراه در ونزوئلا با کمک روسیه و چین

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد، کشورش به دنبال توسعه و استفاده از تکنولوژی نسل چهارم فناوری‌های بیسیم و تلفن همراه با کمک چین و روسیه به ویژه شرکت هووآی چین است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این صحبتهای نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در حالی مطرح شده که شرکت ارتباطی و مخابراتی هوآوی چین اخیراً با آمریکا در ارتباط با فناوری نسل پنجم تلفن همراه جدال و اختلاف پیدا کرده و چندین غول تکنولوژی آمریکا از جمله گوگل و شرکت های ساخت تراشه‌های الکترونیکی هوآوی را تحریم کردند.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا همچنین در یک سخنرانی گفت: کاراکاس به دنبال توسعه و دستیابی به فناوری‌های ماهواره‌ای نیز هست.

او در این سخنرانی که بخشهایی از آن در توییتر انتشار یافت گفت: مسائل زیادی هستند که من باید به آن رسیدگی کنم اولین مورد موضوع تشکیل یک شرکت مخابراتی است. من دستور دادم که یک سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و ما همراه با غول‌های فناوری چین و تکنولوژی‌های هووآی و تکنولوژی‌های شرکت‌های روسی، فن‌آوری‌های ارتباطی و مخابراتی را در ونزوئلابه سطحی جدید می‌رسانیم و به‌کارگیری نسل چهارم شبکه‌های تلفن همراه را تبدیل به یک واقعیت در ونزوئلا کرده و تضمین می‌کنیم ونزوئلا از تکنولوژی‌های ارتباطی، تلفنی و اینترنتی سریع برخوردار باشد.

در جریان سفر دسامبر گذشته مادورو به روسیه، مسکو و کاراکاس بر سر راه‌اندازی یک سیستم مسیریابی ماهواره‌ای روسی در این کشور آمریکای لاتین به نام سیستم "گلوناس" توافق کردند.

با این حال با تشدید بحران بعد از ماه ژانویه در ونزوئلا وضعیت در این کشور ناآرام شد.

روسیه، چین و چندین کشور دیگر در بحران ونزوئلا از مادورو به عنوان رئیس جمهور مشروع این کشور حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.